Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-hatares uttjatade "jaja, men vart hittar jag det till min Dell?"-argument

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-11-08 08:49

Jag gjorde dumheten att läsa kommentarerna på IDGs sajt. I artikeln "Leopard spöar Vista" visas att en PC-tidning tycker bättre om Leopard än Vista. Helt ok. Men i kommentarerna ser jag åter igen samma jävla tröttsamma "argument":

"Jaja, men vart hittar jag Leopard för min PC då?!" - med antydan att Apple är monopolistiskt osv för att man bara kan köra det på Mac. Argumentet är att man ska kunna välja vilken hårdvara man vill och sedan är alla företag skyldiga att släppa sina operativ/program till den plattformen. För Windows kan man ju minsann köra på vilket PC-fabrikat man än köpt.

Jag säger bara: "Du hittar det i samma butik som även säljer Zelda till PS3 och Halo till Gameboy". Det jag menar är att det ÄR så här i branschen. Du väljer hårdvara och får ett visst utbud mjukvara. Alla kan inte göra allt åt alla. Om mjukvaran är viktigast så väljer man hårdvara därefter. Själv vill jag inte se OSX på PC. Då kommer det dras ner i skiten rejält.

Jaja, jag blir bara så jävla trött på det där tjafset. Och jag vägrar regga mig på IDG och skriva där, det är ett hemskt ställe.

Vad menar du med att det skulle dras ner i skiten rejält?

antar att han syftar på drivrutinsproblem, dålig kontroll på hårdvara osv?

Visst är det så, men Apple skulle kunna gå ut och säga att man bara supporterar egen hårdvara, för mig skulle det vara kanon då jag i jobbet skulle behöva OS X då och då men använder mestadels win, men det finns ingen mac-modell som passar för tillfället.

Det skulle ju inte fungera eftersom alla andra skulle börja skriva dåliga drivrutiner och då skulle Apple få skit för att OS X är så ostabilt..

Om Apple går ut och säger att dom bara stödjer sin egen hårdvara har "vanligt folk" glömt detta inom en vecka sen så är det Apple som får skit varje gång nån har skrivit en dålig drivrutin

1
Bevaka tråden