Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 933MHz

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick följande från den DV-lista som jag prenumrerar på - ska väl tilläggas att man ska ta det med en nypa salt men hoppas på att detta är ägnat reklamen som sänds under Oscarsgalan.

In a few weeks, Apple will bring an iMac with a 17 inch screen a 933
chip and a 80 Gb harddisk and also 512 mega RAM. The guess is 3000
Euro. This is an article from the German "MacWelt" - Paul Moortgat

Undrar stilla om iMacen orkar bära en 17-tumsskärm... tvivlar starkt på detta.

OBS: MIN TYSKA ÄR INTE DEN BÄSTA SÅ JAG HAR INTE KOLLAT DEN PÅSTÅDDA KÄLLAN ELLER SANINGSHALTEN.

Vore inte otroligt, dom kanske lägger i lite blygtyngdet i bottenplattan..

Tanken slog mig faktiskt när iMacen lanserades att den var ju utformad som så att Apple faktiskt skulle kunna byta ut 15" när det var dags..

Men jag tror iofs detta är en dröm för framtiden snarare än om några veckor. Dom uppdaterar nog inte en dator så snabbt..

Hellre då att dom klämmer fram nya Powerbookar..med högre upplösning på befintlig skärmyta. 15,2" med 1600x(va det nu blir)
el däromkring..

Gällande en PB uppdatering kan man ju även tillägga att nu har en konsument Mac för första gången högre klockfrekvens än en bärbar i Apples Pro linje.. ytterligare ett skäl till en uppdatering av PB linjen..

Nästa iMac uppdatering sker nog till Juli... el senare i höst

[ 18 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Hmm, något säger mig att Apple inte kommer lansera en ny iMac mitt i leveransproblemen av de nuvarande. En highend iMac med 17" är dock ingen dum idé, men om några veckor? Låter inte troligt.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-18 23:55

Grejen från tyska MacWelt var ett tidigt aprilskämt.
"…ein Redakteur unter dem Künstlernamen A. Pril in die Ausgabe 4 | 2002 einen Bericht über einen kommenden 17-Zoll-iMac mit TFT geschmuggelt…"
Alltså hade någon under pseudonymen A Pril skrivit om den nya imacen som skulle lanseras på Ostermontag, annandag påsk. Ostermontag infaller i år på den 1 april.
En tysk tidning som heter typ Chip hade nappat och spred nyheten vidare.

Och till slut hamnade den hos dig, Olle.

Men det hade ju som sagt varit läckert…

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Hmm, något säger mig att Apple inte kommer lansera en ny iMac mitt i leveransproblemen av de nuvarande. En highend iMac med 17" är dock ingen dum idé, men om några veckor? Låter inte troligt.

Jag tänkte möjligen att 17-tumsidéen kunde vara ett snabbt taget beslut av Apple eftersom det råder brist på 15-tumsskärmar. Om det är sant som ryktet säger så har Apple inte bara anpassat sig till ett köpsug de inte kunnat tillfredsställa, de har som en läcker länkeffekt också diversifierat sin nya iMac-produktlinje och kan börja tjäna lite pengar igen. Och kanske också slå, eller hålla jämna steg med tidigare iMac-försäljning, vilket ju inte är oviktigt heller ur marknadsföringssynpunkt.

Jag tror att iMac 17 skulle bli en succé, och det skulle vara oerhört enkelt för Apple att sätta ditt den bara något tyngre 17-tummaren. Nya iMacens konstruktion inbjuder ju till en sådan konvertering. Och alldeles oavsett brist eller ej, finns det ju ett stort intresse för iMac med 17-tumsskärm.

Om det råder god tillgång på 17-tummare känns ju detta steg alldeles självklart.

Apples enda invändning skulle väl i så fall vara att en sådan här iMac skulle sno kunder från presumtiva Quicksilverköpare. Men vadå, det är ju samma företag, och till på köpet får man sålt de egna 17-tummarna, vilket inte är lika givet om man säljer Quicksilver-macarna.

1
Bevaka tråden