Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt ftpserver, blogg eller hemsida

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att ta mig in på domän. Den vill inte svara på ftp-uppkoppling. Den svarar inte heller när jag försöker komma åt dem med en browser. Bloggarna vill inte heller.

Kundtjänst på one.com kommer in, men jag gör det inte. Jag kommer åt andra bloggar och hemsidor, men inte det som ligger på one.com web-hotell. Vad f-n gör jag för fel?

Hemsida: humevo.com
Blogg: mat.humevo.com

Jag kommer dit.. Enklast är väl att du hör med din internetleverantör. Dom kanske har nåt fel i sina dns-servrar eller nåt..

Jag blir bara så trött. Jag kommer inte in.

Har ändrat DNS-servrar, både i "Nätvärk" och i routern, men ingen hjälper.

Skumt - jag har tre olika system på tre olika partitiomer: Panther, Tiger och Leopard. Jag bytte till Leopard och minsann - jag kom in utan problem.

Jag är ännu inte beredd att köra Leopard skarpt - det är för mycket som inte fungerar. Aperture och Time Machine som inte är kompatibla samt risken att tappa alla datafiler, bara för att the Orchard Kids inte fattar att det finns fler bokstäver än de amerikanare kan hålla reda på.

Vad kan det tänkas vara i Tiger som hindrar mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 18:35

felmedelande?

Med Transmit till ftp-servern får jag följande felmeddelande; "Could not connect to server ftp.humevo.com. Error -118: could not connect to remote host".

Med Fetch; "En ftp-anslutning till 'ftp.humevo.com' kunde inte öppnas eftersom ett fel har inträffat. POSIX fel 13."

Med Safari till bloggen får jag följande felmeddelande; "Safari kan inte öppna sidan ”http://mat.humevo.com/”. Felet var: ”POSIX error: Permission denied” (NSPOSIXErrorDomain:13)".

Med Firefox; "Firefox kan inte upprätta en anslutning till servern på iloblog.humevo.com".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 08:58

Det är inte så att du kör någon extra brandvägg eller så på Tiger? little snitch eller annat..

Iofs - Intego NetBarrier, men det spelar ingen roll om den står i läge Client only, No Restrictions, eller är helt avstängd. Jag kommer åt _allt_ annat, men inte just domänen på one.com och det s'ätter myror i huvudet på mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-08 09:58
Ursprungligen av leonardo:

Iofs - Intego NetBarrier, men det spelar ingen roll om den står i läge Client only, No Restrictions, eller är helt avstängd. Jag kommer åt _allt_ annat, men inte just domänen på one.com och det s'ätter myror i huvudet på mig.

NetBarrier har lagt sidan i block listan, så den kommer döda sidan oavset vad du hittar på, ta bort den eller skit i programmet helt OS X egen brandvägg är egentligen tillräcklig (iaf på tiger)

Jag lusläste brandväggsloggen - igen - och hittade indikation på att "någon/något" från IP 195.47.xxx.xxx genomfört flera portscan på min dator mellan 08:00 och 09:15 2007-11-05. Detta medförde att NetBarrier la alla servrar hos 195.47.xxx.xxx i Stop List. Jag hittade fyra poster i Stop List som jag nu avlägsnat och allt fungerar normalt igen - puh, jag trodde jag skulle bli tokig på kuppen.

Tack för vägledningen.

1
Bevaka tråden