Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att återställa data i OSX?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckades på ngt magiskt vis förstöra min OSX-partition när jag försökte installera det onda lilla operativsystemet Windows XP på en bootcamp-partition. Fråga mig inte hur?

Anywho, har nu ominstallerat OSX och skulle behöva en bra applikation för att återställa bl a mitt ca 250 GB stora Itunes-bibliotek :/

Any clues?

Återställa data från vad? Har du en backup eller vad menar du?

Om du först har förstört din OS X-partition genom att installera över XP, och sen igen ominstallerat OS X och INTE har en backup blir det nog svårt... Varför installerade du OS X igen? Varje gång du skriver över data med ny data minskar chanserna för att få fram den förlorade datan.

Förklarar mer detaljerat.

Jag har en iMac "24 med 750 GB hårddisk.

Jag hade en OSX installation samt en 100 GB Bootcamp-partition med Windows Vista.

Pga att Vista inte går att köra i Paralells Desktop så återställde jag min Bootcamp-partition och skapade en ny (100 GB igen) för att installera Windows XP. I den vevan lyckades Windows förstöra min OSX partition (igen, fråga mig inte hur). Dvs, när jag startade min dator hade den inget operativsystem, enda sättet att få igång den var att starta med Tiger-skivan, köra disk utility för att fixa till disken som var uppenbart tillknasad. Formaterade sedan disken (i det läget kan man välja hur säkert man vill att data ska tas bort, då jag ville försöka återskapa mina filer senare valde jag låg säkerhet). Nu har jag installerat OSX och behöver alltså ett program som kan hjälpa mig att återskapa förlorad data.

Alltså någon typ av "Un-erase"-program som återställer filer. Som bekant så finns data kvar på disken även om den är tom, precis som de gör på ett minneskort i en digitalkamera som man råkar snabbformatera av misstag.

Någon som vet någon applikation eller något annat tillvägagångssätt som kan hjälpa mig? Tacksam för all info!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-08 00:00

DataRescue
www.prosofteng.com
ladda ner demon och testa. vill du återställa filer får du köpa programmet.
(tips är att inte använda din dator mer, eftersom du då skriver över de filer som fanns på hårddisken tidigare.)

Nej tack, sitter på min Macbook pro och skriver detta Tack för hjälpen och för att du förstod vad jag letade efter. Nu hoppas vi bara att det fungerar oxå!

1
Bevaka tråden