Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt Leopard. Vill använda det på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och min flickvän har två bärbara, MacBook och MacBook pro, båda körde Tiger ursprunligen. Jag köpte Leopard när det kom ut och installerade det på MacBooken. Tyvärr insåg jag inte att det gick att köpa familjelicens så att jag kunde installera Leopard det på båda datorerna.

Till frågan: Kan jag avinstallera Leopard på ena datorn och installera det på den andra bärbara? När jag t.ex. flyttar musiken jag har köpt i iTunes måste jag ju avvaktivera den på ena datorn och aktivera den på nytt i andra datorn. Fungerar detta på samma sätt?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-11-07 21:10

Rent tekniskt finns det inget som hindrar dig från att installera på båda samtidigt (dock bryter det mot licensavtalet). Det innebär att du rent praktiskt bara behöver avinstallera Leopard från ena datorn och sen installera det på nästa utan att behöva avregistrera och ha dig.

I alla fall om jag förstått det rätt.

McWolfe

Jo det låter rätt. När det gäller musiken från iTunes Store kan jag inte hjälpa dig, har aldrig handlat musik därifrån...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 21:48

Gällande musiken i iTunes så har du rättighet att auktorisera upp till 5 datorer för uppspelning av din inköpta musik. Du kan alltså ha musiken på två datorer samtidigt utan att bryta något licensavtal.

1
Bevaka tråden