Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll till Iphone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Undrar om ngn vet om det finns ngn fjärrkontroll till Iphone? Vore skönt att ha så slipper man plocka fram sin Iphone varje gång man vill byta låt eller höja volymen. Som ni kanske förstår så använder jag inte originallurarna...

  • Medlem
  • 2007-11-07 20:58

Japp det finns. Jag var på Applestore häromdagen och de hade två varianter. En med en separat kabel och en där man stoppade i sina egna lurar längst ut på tillbehöret. Det var alltså mikrofoner för att kunna använda egna lurar som headset. Funktionalitetet är densamma som Apples medöljande lurar.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-11-07 21:11

Byta låt och pausa kan du ju göra mha dubbel- eller enkelklick på mikrofonen.

  • Medlem
  • 2007-11-07 21:15

Om man vill slippa plocka fram sin iPhone var det förslaget inget vidare...

Ursprungligen av Baron:

Om man vill slippa plocka fram sin iPhone var det förslaget inget vidare...

Alltså dubbel- och enkelklick på mikrofonen på sladden.

Tack Baron, men du har ingen länk till det tillbehöret. Hittar ingenting på deras hemsida. Vilken butik och vart var det?

  • Medlem
  • 2007-11-07 22:00
Ursprungligen av nicklas_718:

Tack Baron, men du har ingen länk till det tillbehöret. Hittar ingenting på deras hemsida. Vilken butik och vart var det?

Jag köpte det här.

Verkar grymt bra. Vart köpte du den? Eller fanns det här i Sverige på Applestore?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-07 22:08
Ursprungligen av nicklas_718:

Verkar grymt bra. Vart köpte du den? Eller fanns det här i Sverige på Applestore?

Ursprungligen av Baron:

Jag köpte det här.

Klicka på länken Baron har i sitt svar, så ser du var han köpt den.

Ursprungligen av nicklas_718:

Verkar grymt bra. Vart köpte du den? Eller fanns det här i Sverige på Applestore?

Sök på forumet så ser du, jag har skrivit flera inlägg om detta tillbehör i en annan tråd.

Ursprungligen av nicklas_718:

Hej!
Undrar om ngn vet om det finns ngn fjärrkontroll till Iphone? Vore skönt att ha så slipper man plocka fram sin Iphone varje gång man vill byta låt eller höja volymen. Som ni kanske förstår så använder jag inte originallurarna...

Som sagt jag använder inte originallurarna, så det blir svårt att använda lurarnas lilla-kontroll

1
Bevaka tråden