Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är ljudkvaliteten i de inbyggda högtalarna?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-07 10:41

Hej,

Hur pass bra är ljudet i de inbyggda högtalarna i MacBook? Funkar det ok att titta på en film eller sitter man bara och blir irriterad över att ljudet är kasst? Har hört från en del håll att man måsta ha externa högtalare för att det skall låta vettigt. Jag är inte ute efter HiFi-kvalitet men vill kunna se någon film då och då när jag är ute och reser och kunna höra vad som sägs.

MacBook vs. MacBook Pro? Någon som har jämfört ljudet på dessa?

// Leif

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 11:42

Högtalarna suger lika hårt på båda maskinerna … Skaffa ett par sjyssta hörlurar så är det som att gå in i en annna dimension av ljud … för ljudkortet är väldigt bra synd bara att apple aldrig brytt sig om det som låter ut …

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-11-07 12:56

Suger är väl fel ord att använda. Min gamla asus hade betydligt sämre ljud än min macbook pro, men trots det är väl hörlurar att rekommendera

Själv så är jag positivt överraskad av ljudet på MacBooken. Det är ju inte fråga om någon basåtergivning eller ljudtryck men låter tydligt och klart. Mycket bättre än iBook G4 (vilket kanske är en konstig jämförelse).

Att kolla på film med de inbyggda högtalarna är kanske inte så medryckande...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-07 17:33

Jag tycker att det funkar bra att kolla på film i typ sängen med de inbyggda högtalarna.

Senast redigerat 2007-11-07 22:53
  • Medlem
  • Rättvik
  • 2007-11-07 22:15

för att vara laptop så är det helt ok på vanliga macbook, men jämfört med ett par hörlurar så e det ju naturligtvis inget att hänga i granen

Som sagt, ovanligt bra för en bärbar dator. Skall man bara slökolla på en TV-serie eller något i sängen funkar de okej.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-08 21:13

Tack för alla synpunkter och svar. Ett "genomsnitt" verkar vara att hörlurar är att föredra men att det trots allt funkar med högtalarna i "nödfall" utan att man blir helt tokig.

// Leif

1
Bevaka tråden