Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera till mp3 från apple lossless endast till ipoden

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå,

Har sökt lite men inte funnit någon tråd som ger mig svar. En länk duger lika bra som ett svar

Vad jag då eftersträvar.

Jo, jag har lagt över hela skivsamlingen på hårddisk och då gjort detta i apple lossless för att bibehålla den vad som bibehållas kan från mina cd-skivor.

Men när jag vill ha låtar i min iPod så vore det ju bättre med mp3 just p.g.a. utrymmeskäl. Dock vill jag inte konvertera mina orginalfiler utan endast konvertera till mp3 när jag exporterar till iPoden. Hur gör man detta?

Jag har inte hittat några alternativ i iTunes som matchar mina önskemål. Och det är alldeles för omständigt att manuellt konvertera till mp3 och köra med dubbla filer på allt.

Jag kör pc i nuläget ska väl tilläggas även om jag avser att skutta över till mac inom en snar framtid.

Tack,

Jon

Ens ingen som kan verifiera om det inte är möjligt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 03:09

Du vill alltså ha "on the fly"-komprimering av dina lossless-filer till MP3-or när du synkar din iPod? Tror nog tyvärr inte det är möjligt.

Den enda lösning jag ser är den du redan förkastat, med dubbla filer. Rippa till två format, behåll det mer komprimerade på exv en DVD och länka in de filerna till iTunes så slipper du diskutnyttjandet men kan fortfarande ha dem i din iPod.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-07 03:57

Det går bra med Max.

http://sbooth.org/Max/

Ursprungligen av Konrad:

Det går bra med Max.

http://sbooth.org/Max/

Så den kan alltså konvertera filer "on-the-fly" när man synkar iTunes med iPoden? (Det var själva frågan).

Åh vad jag hatar när inte framtiden är här ännu!

Tack gott folk,

jon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-07 14:24

Är också på jakt efter den här funktionen.
SonyEricsson har programmet Disc2Phone har denna funktionen till deras mobiler. Man kan ställa in vilken bitrate man vill ha på låtarna som överförs till telefonen.

Ingen annan som har något förslag?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-07 22:26

Anapod tror jag kan konvertera filerna när de förs över. Men det finns bara till PC och då kan man inte ha autosynkning mot iTunes längre.

Nu kan det ju faktiskt vara apples lossformat också, så mp3 är ju egentligen synonymt med allt som inte är lossless för ipod.

Tydligen så gör den detta till shufflen, om man vill. Det finns tydligen ett alternativ att komprimera filer innan de överförs.

Kan jag tvinga iTunes att göra detta för en nano från förra generationen??? Någon som vet hur man googlar fram ett bra knep på detta?

För iTunes innehåller ju tydligen funktionen...

http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=losslessaccworkflow

Check this out! Ett script som kopierar till aac lägger till den i ipod och raderar sen aackopian.

Se bara till att ha ipoden på manuell hantering, annars ignorerar den bara och lägger en kopia i biblioteket utan att rensa upp efter sig.

God Jul

1
Bevaka tråden