Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine-fel?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig med.

Jag får följande felmeddelande när jag försöker att göra en backup med TM

Kan inte slutföra säkerhetskopieringen. Ett fel inträffade när filerna kopierades till säkerhetskopian.

Jag försöker köra ca 30 Gb backup till min externa hhd som är på ca 150Gb.
Jag har gått in i skivverktyg och formaterat om hårddisken men får alltid detta felmeddelande. Är det någo som vet vad som kan vara fel?

Tack på förhand
Dan

Formaterade du i HFS+ (macformat)? Gamla filer (OS9 och tidigare) med numera icke tillåtna tecken i filnamnen? Eller dito skumma filnamn från Windowsdatorer? USB eller FireWire? USB har en hel del exter för sig utan att man vet varför (vanligtvis kallat USB-voodoo...)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-07 12:12

Jag för min del gjorde som Apple säger och då orkade TM ända till 64GB av 118 innan den lade av...:(

Hitta felet

Hej!

Tack för inläggen. De gav mig idé som jag kollade som gjorde susen.
Kanske en självklarhet men för dem det inte är det så kommer här en beskrivning på hur jag gjorde.

Jag ändrade "pluppen" som sitter på hårddisken som bestämmer om den skall vara master eller slave. Min var inställd på master och jag ändrade den till slave. Sedan så formaterade jag om hårddisken med skivverktyget och vips så fungerade det galant.:)

Tack för hjälpen
Dan

1
Bevaka tråden