Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple jobbar på en Tablet PC, enligt Asus

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från artikeln:

"We're tempted to ignore all Apple rumours because there's just so many of them, but this rings true because Asus is Apple's contract manufacturer. It's one of the companies responsible for building the iBooks, PowerBooks and MacBooks of this world, so when their guys tell us they're building an Apple Tablet, we believe them."

http://crave.cnet.co.uk/laptops/0,39029450,49293967,00.htm

onekligen lockande. Hoppas ju på en åt A5 hållet med multitouch samt möjlighet att öppna pdf och anteckna med en penna i kanter under föreläsningar

Jag har tidigare inte förstått vitsen med en Tablet, men har på senare tid känt att det skulle vara trevligt med en större, och mer avancerad, "iPhone".

Visst, iPhone är bra och så, men det ersätter inte en dator. Och en bärbar dator (i mitt fall en Macbook) är ju inte så praktisk att bara gå omkring med. Om ni förstår vad jag menar.

Ursprungligen av ztaafen:

Jag har tidigare inte förstått vitsen med en Tablet, men har på senare tid känt att det skulle vara trevligt med en större, och mer avancerad, "iPhone".

Visst, iPhone är bra och så, men det ersätter inte en dator. Och en bärbar dator (i mitt fall en Macbook) är ju inte så praktisk att bara gå omkring med. Om ni förstår vad jag menar.

Instämmer helt.

Jag använder min iphone faktiskt ibland mer än min bärbara men hade om det funnits gärna haft en tablet liknande mac som surf platta vid tv´n. iPhone funkar men är för liten och min bärbara är visserligen mumsig men att slippa öppna locket på datorn (slappis) är rätt berfriande. Jag gillar dessutom multitouch och detta kan bara bli bättre och mer användbart på en större skärm, så jag säger Ja tack om detta kommer.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-06 22:38

Om något företag skulle kunna få en tablet att funka som just en tablet så är det väl Apple.

Cover Flow i Findern skulle ju onekligen vara ett trevligt sätt att navigera och presentera filer i en sådan tingest.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-06 22:48

Nja, bilder möjligtvis?

Å andra sidan, det kanske blir någon form av iPhone-Mac-hybrid med ett finderlöst operativsystem, dock med program osv som sparar sina filer i din hemmamapp (där allt finns tillgängligt för alla andra program osv.)

inte för att jag bryr mig så mycket hur de gör det, men om de gör det så har de säkert listat ut det redan..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 23:00

Jag tror fortfarande att det är ett digitaliseringsbord...

1
Bevaka tråden