Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AIM i iChat?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag sitter hät med en ny fin MacBook och tänker att jag skall få igång I-chat. Hur gör man om man vill använda AOL? Skall man installera AOL instant messenger?

/Fredrik

iChat bygger på AIM (och Jabber) så det är bara att logga in om du redan har ett konto.

om man inte har det då? vad gör man ett lämpligast?

Det visade sig vara busenkelt. Det räckte med att skaffa ett screenname. Man behöver inte installera deras program

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 19:55
Ursprungligen av fcerha:

Det räckte med att skaffa ett screenname. Man behöver inte installera deras program

Tack gode gud för det. Fulare och omaccigare program får man leta efter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-06 21:35

Om man vill köra t ex både AIM- och MSN-protokoll i AdiumX, vad ska man regga som ny AIM-användare på www.aim.com? Endast Screen-name eller ett befintlig epostadress? Har man någon fördel med det ena eller det andra för användning av flera olika protokoll? Har idag bara MSN-konto, men tänkte skaffa mig ett AIM-konto också.

Ursprungligen av Reisan:

Om man vill köra t ex både AIM- och MSN-protokoll i AdiumX, vad ska man regga som ny AIM-användare på www.aim.com? Endast Screen-name eller ett befintlig epostadress? Har man någon fördel med det ena eller det andra för användning av flera olika protokoll? Har idag bara MSN-konto, men tänkte skaffa mig ett AIM-konto också.

Jag har valt att registrera konto@domän.se på AIM, MSN och Jabber. På så sätt kan jag ha samma kontaktnamn på alla tjänster samtidigt som jag i förväg vet att den är unik. Att få ett enkelt och okryptiskt namn på AIM med alla miljoner registrerade screennames är mer eller mindre omöjligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-07 20:34
Ursprungligen av Christofer:

Jag har valt att registrera konto@domän.se på AIM, MSN och Jabber. På så sätt kan jag ha samma kontaktnamn på alla tjänster samtidigt som jag i förväg vet att den är unik. Att få ett enkelt och okryptiskt namn på AIM med alla miljoner registrerade screennames är mer eller mindre omöjligt.

Aha, ja det var logiskt. Och smidigt. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden