Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook (nov -07)

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi behöver en sådan här tråd

  • Medlem
  • 2007-11-06 19:25

Jag har beställt och fått min MacBook

Jag beställde min Santa Rosa MB061/B i torsdags kväll klockan 23 och fick den måndag klockan 16.50. Beställde den billigaste konfigurationen och tänker sätta i mer minne och större HD själv (blir nog Kingstons 2gb MacBook minnesmodul och en Samsung 250GB HD).

Än så länge är jag ganska nöjd, Leopard innehåller flera trevliga uppgraderingar med 2gb minne blir det ännu bättre.

Har lite unboxing bilder på min blogg på konvergens.blogspot.com

Ursprungligen av fredl:

Jag beställde min Santa Rosa MB061/B i torsdags kväll klockan 23 och fick den måndag klockan 16.50. Beställde den billigaste konfigurationen och tänker sätta i mer minne och större HD själv (blir nog Kingstons 2gb MacBook minnesmodul och en Samsung 250GB HD).

Än så länge är jag ganska nöjd, Leopard innehåller flera trevliga uppgraderingar med 2gb minne blir det ännu bättre.

Har lite unboxing bilder på min blogg på konvergens.blogspot.com

Vore trevligt om du kunde köra ett xbench eller liknanade....

Beställde den 2:e (vit, 120GB - standard).
Förväntas skickas den 9:e och vara framme 13 eller 14:e.

  • Medlem
  • 2007-11-06 20:10

Beställde i fredags kväll (2/11) och dom skickade den idag (vit med160 gb hdd), antar att det är från Kina? Beräknas komma senast den 14/11.
Hur hittar man sitt kolli-id?

Jag beställde i fredags eftermiddag och den kom hem till mig i eftermiddags. Combodrive-modellen utan ändringar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 20:46

Skulle precis lägga en order men gjorde ändringen att byta till "Tangentbord (svenskt) & Mac OS (internationell engelska)" och fick en leveransbesked till den 19:e!

Viktig fråga, jag vill verkligen ha svenskt OS, men kan jag beställa standardutförande och sedan installera med engelskt OS när jag får den? Skeppas Leopard med alla språkversioner?

Ursprungligen av Joniels:

Viktig fråga, jag vill verkligen ha svenskt OS, men kan jag beställa standardutförande och sedan installera med engelskt OS när jag får den? Skeppas Leopard med alla språkversioner?

Innan någon annan flame:ar dig för att du är den femtioelfte som ställer den frågan: Ja.

Min BlackBook är på väg. Leverans i morgon Apple skickade den i måndags, då TNT tappade bort den förra försändelsen i förrra veckan. Lite tursamt för min del... (den nya åker med UPS istället).

Ska rapportera intryck samt benchmarks och sånt.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Min BlackBook är på väg. Leverans i morgon Apple skickade den i måndags, då TNT tappade bort den förra försändelsen i förrra veckan. Lite tursamt för min del... (den nya åker med UPS istället).

Ska rapportera intryck samt benchmarks och sånt.

Hallå! min svarta macbook skickas också med UPS, är dom snabbare än TNT? Den var i danmark inatt och sedan har det inte uppdaterats något mer, det står att den ska komma fram den 8:onde, men undrar ändå om den kommer fram imorgon (skickades i måndags).

hoppas hoppas.

Hmm... min skickades också i måndags (igår), och ska levereras i morgon som sagt. Det senaste som står på informationssidan är att den åkte från Herne-Börnig i Tyskland klockan 2 i natt.
Eftersom min första macbook försvann sa apple att de skulle skicka den nya med högre prioritet, så det kan vara det som gör att det går snabbare för min del.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

den åkte från Herne-Börnig i Tyskland klockan 2 i natt

Då åker nog våra tillsammans

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-11-06 22:28

Jag beställde min Macbook i söndags, skickades igår och beräknas vara framme hos mig imorgon onsdag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 21:16

MacBook beställd, det blev den svarta! Leverans 8-12:e november!

Beställde min i söndags eftermiddag och den beräknas anlända imorgon. Beställde mellanmodellen i grundutförande och köpte till 4Gb minne från inet.se.
Minnet kom imorse.

Ursprungligen av karykh:

Beställde min i söndags eftermiddag och den beräknas anlända imorgon. Beställde mellanmodellen i grundutförande och köpte till 4Gb minne från inet.se.
Minnet kom imorse.

Köpte du de billiga eller de dyrare minnena? Berätta gärna om det var de billiga och om de fungerar smärtfritt.

Min nya svarta beräknas också anlända i morgon... Vilken tid brukar de komma på dagen? *mycket ivrig*

Ursprungligen av sganslandt:

Köpte du de billiga eller de dyrare minnena? Berätta gärna om det var de billiga och om de fungerar smärtfritt.

Min nya svarta beräknas också anlända i morgon... Vilken tid brukar de komma på dagen? *mycket ivrig*

Jag köpte de billigaste men jag hoppas helt enkelt på det bästa. Jag lägger upp en recension av dem så fort jag har testat.

  • Medlem
  • Pajala
  • 2007-11-06 22:21

Jag gjorde min beställning den 29 oktober. Fått ett mail fårn Apple om att beställningen är skickad 2 nov men kan inte hitta min leverans på TNT. På TNT:s hemsida står de bara att det inte finns någon destination på mitt levernasnummer.

Är detta normalt?

Edit. Kanske bör tillägga att leveransen är beräknad till den 15 nov.

Senast redigerat 2007-11-06 22:32

men.. jag beställde 2.0:an i igår måndag, den billigaste. Tog "standardutförandet" som det är när man väljer på svenska appelstore + en dvi-adapter. Det står att den ska skickas den 8:e och levereras den 16-18:e?

Varför får vissa sina på en dag och.. jag till exempel får vänta två veckor?! Surt men jag trånar likväl. Minnet o hårddisken som jag beställde idag online kommer imorgon.. ironiskt ^^

Ursprungligen av hyppno:

men.. jag beställde 2.0:an i igår måndag, den billigaste. Tog "standardutförandet" som det är när man väljer på svenska appelstore + en dvi-adapter. Det står att den ska skickas den 8:e och levereras den 16-18:e?

Varför får vissa sina på en dag och.. jag till exempel får vänta två veckor?! Surt men jag trånar likväl. Minnet o hårddisken som jag beställde idag online kommer imorgon.. ironiskt ^^

När du valde att stoppa med en dvi-apapter så räknas det som ett specialbygge som ska packas särskilt för dig och dessutom skeppas från Kina, om jag inte har helt fel för mig. Därav den långa väntetiden.

Bättre att köpa dvi-adapter i butik, även om man inte får någon studentrabatt :).

Ursprungligen av sganslandt:

När du valde att stoppa med en dvi-apapter så räknas det som ett specialbygge som ska packas särskilt för dig och dessutom skeppas från Kina, om jag inte har helt fel för mig. Därav den långa väntetiden.

Bättre att köpa dvi-adapter i butik, även om man inte får någon studentrabatt :).

A-ha. Då förstår jag, tyckte ju att jag var smart Nåväl. Nu är den förberedd för avfärd i alla fall

Jag har en känsla av att UPS är mer tillförlitligt. TNT gav mig några onödiga mardrömmar.

Nu blir jag misstänksam. Det står "2:20 export scan" hos UPS. Men ingen "departure scan" från Herne-Börnig. Betyder det att den står kvar där? I så fall kan den väl knappast levereras i morgon, men ändå står det att den kommer levereras i tid, alltså 7 november.

JONKOPING,
SE 07/11/2007 7:36 UTE FÖR LEVERANS

Wooo!

  • Medlem
  • 2007-11-07 09:24

Sitter och surfar i köket med en Remote Desktop uppe mot en server och har lite drygt 5.30h batteritid. Skärmen är riktigt skarp även med bakgrundsbelysningen nerställd.

Behöver mer minne dock, kommer imorgon!

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-11-07 11:58

Även jag har ute för leverans nu
Ska levereras till mig här i Linköping..

Ursprungligen av fredl:

Behöver mer minne dock, kommer imorgon!

Ja, den ensamma gigabyten som ingår i standardkonfiguration är ju inte mycket att hänga i julgranen. Jag har Safari, Adium, Mail och Skype igång och jag ligger på gränsen till inget kvar alls i "ledigt."

Kör på 4 GB, det är snorbilligt* just nu och ger ett lyft från 2 GB är min uppfattning.

' = från alla utom Apple

jaha, då har jag fått min macbook då.

fläkten varvar upp ordentligt med jämna mellanrum trots att ingenting görs och dessutom fjädrar inte enter-tangenten upp efter att ha blivit nedtryckt.

suck...

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-11-07 14:32
Ursprungligen av Mikael S:

jaha, då har jag fått min macbook då.

fläkten varvar upp ordentligt med jämna mellanrum trots att ingenting görs och dessutom fjädrar inte enter-tangenten upp efter att ha blivit nedtryckt.

suck...

Hur länge har du kört den?
Kom ihåg att den indexerar hela hårddisken (spotlight) första halvtimmen ungefär.. Min varvade också upp och väsnades en del, men nu är den helt tyst. Har förövrigt kört min någon timme nu
Helt underbar=)
Tyvärr så har jag en död subpixel, en grön liten rackare, men jag orkar inte dividera om det igen, så jag låter den lille saken finnas med i mitt liv. Man ser den knappt om man inte verkligen fokuserar på att hitta den.

Bevaka tråden