Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone och Android

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 21:36

Vad tror ni - kommer Android att kunna ersätta OS:et i iPhonen?

http://www.youtube.com/watch?v=6rYozIZOgDk

Nä. Lika lite som Linux ersätter OS X.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-06 08:30

Tyvärr känns ju Android mer spännande än en än så länge stängd iPhone..

Ursprungligen av Toopa:

Tyvärr känns ju Android mer spännande än en än så länge stängd iPhone..

Förklara gärna vad som gör den spännande…

hitintills är intrycket jag fått att dom försöker göra en microsoft... Dom skapar ett OS som alla ska köra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 12:31

Gulligt med filmer med små barn men finns det något konkret ännu? Känner jag Google så kommer det inte vara varken snyggt eller pedagogiskt, bara gratis.

Kan redan nu säga att jag alla gånger tar en iPhone vad de än levererar.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-06 12:40

Fattar inte heller vad som är så intressant med det här...

"Kolla vi har gjort ett mobil-OS som är baserat på Linux och Open Source (och då är det ju automatisk BALLT och bättre än alla andra existerande OS) och här är ett gäng mobiltillverkare som säger att de ska använda det men det kommer inga telefoner förrän om ett år men det är helt klart en iPhone killer!"...

Och?

Ursprungligen av lasselu:

Fattar inte heller vad som är så intressant med det här...

"Kolla vi har gjort ett mobil-OS som är baserat på Linux och Open Source (och då är det ju automatisk BALLT och bättre än alla andra existerande OS) och här är ett gäng mobiltillverkare som säger att de ska använda det men det kommer inga telefoner förrän om ett år men det är helt klart en iPhone killer!"...

Är det verkligen någon som sagt det där?
Eller var det du som hittade på det?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-11-06 16:03

Det är min uppfattning av andemeningen i de pressreleaser/artiklar/bloggar jag har sett...

Ingen nyhet man hoppar i taket på direkt, men visst, det är väl intressant.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-07 14:24

Android är "En PC med standardkomponenter köpta från vilket tillverkare som helst med tex Linux på" fast en mobil.

Alltså en öppen standard som vem som helst får göra telefoner runt. Precis som det är i vanliga datorvärlden, vem som helst får göra en PC och sälja den med vilka program eller vilket operativsystem som helst.

Ungefär.

Om det är en iPhone-killer eller inte är inte frågan. Frågan är snarare om det är en "mobil-i-låst-format"-killer.

1
Bevaka tråden