Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig DMG-fil?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om man på ngt vis kan få fram filer ur en DMG fil utan att den läggs som en hårddisk på skrivbordet? Installerade idag Leopard som totalhavererade min Mac Mini och jag hade endast gjort en DMG backup av min hårddisk som nu inte går att lägga på skrivbordet vilket resulterar i att jag inte kommer åt filerna. Vad skall jag göra? Har kört skivkontroll av DMG filen och den säger att allt är ok?????? Hoppas ngn har några tips. Känner mig inte alls särskilt nöjd med Leopard... Mail bara strular oxå... Kräver lösenord hela tiden och säger att certifikat är gamla och fel osv.... Någon som haft samma problem?

Vart ligger DMG-filen nu? Om den finns på en annan disk så behöver du inte flytta över den för att öppna den. Du ska bara behöva dubbelklicka på den så öppnas den, oavsett var den fysiskt befinner sig.

Vad gäller problem med Leopard så är du inte den ende, det finns dock redan en tråd här om just buggar i Leopard. Kom okså ihåg att det är ett helt nytt system och en eller flera uppdateringar till 10.5.1 etc lär nog komma inom den närmaste månaden

DMG filen ligger på en extern hårddisk så jag klickar bara på den för att få den att öppna sig men den vill inte helt enkelt. Får upp ngt konstigt meddelenda om att systemet inte tycker om filerna. Går det att överhuvudtaget komma åt det som ligger i denna DMG utan att öppna den? Kan man på ngt annat sätt se vad den innehåller och plocka ut det man vill ha kvar?

Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

DMG filen ligger på en extern hårddisk så jag klickar bara på den för att få den att öppna sig men den vill inte helt enkelt. Får upp ngt konstigt meddelenda om att systemet inte tycker om filerna. Går det att överhuvudtaget komma åt det som ligger i denna DMG utan att öppna den? Kan man på ngt annat sätt se vad den innehåller och plocka ut det man vill ha kvar?

Vad använde du för program för att skapa DMG-filen?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-06 09:11

Jag brukar att mounta med Toast om Finder inte klarar av det.

Jag använde skivverktyg för att tillverka filen. Gjorde dock så att jag letade fram min gamla iMAc och där gick det hur bra som helst att öppna den eftersom den körde Tiger. Måste ha varit ngt som Leopard inte tycker om. Har nu i alla fall kopierat allt viktigt till DVD samt gjort nya installationer av allt på minin men fy vad jobbigt allt var... Tack dock för Era tips.

1
Bevaka tråden