Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime 7.3 och iTunes 7.5 släppt.

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 20:46

Quicktime 7.3
QuickTime 7.3 åtgärdar kritiska säkerhetsproblem och innehåller:
- Stöd för iTunes 7.5
- Uppdaterat stöd för att skapa iPhone-kompatibelt webbinnehåll
- Uppdaterat JavaScript-stöd i QuickTimes webbinsticksfil
- Mängder av buggfixar

iTunes 7.5
iTunes 7.5 har stöd för aktivering av iPhone, varhelst den är tillgänglig, och för Phase, ett nytt, interaktivt musikspel som utvecklats exklusivt för iPod nano (tredje generationen), iPod classic och iPod (femte generationen). Den här versionen innehåller även buggfixar som förbättrar stabilitet och prestanda.

Finns i Programuppdatering

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 20:51

För information: QT kräver en omstart vid installation.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-05 21:24

Ojoj, undrar om det ställer till nå trubbel om man har hackade touch eller iphone:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 21:33
Ursprungligen av Ticko:

Ojoj, undrar om det ställer till nå trubbel om man har hackade touch eller iphone:tveksam:

Jag skulle utgå ifrån det. Två bilder:

Senast redigerat 2007-11-05 21:50
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-05 21:53

YouTube funkar som vanligt inte efter uppdatering av QT. Instalerade om FlashPlayer men det funkade inte.
Funkar varken i Safari eller i FireFox.

Pärsk!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 21:55
Ursprungligen av Cygni:

YouTube funkar som vanligt inte efter uppdatering av QT. Instalerade om FlashPlayer men det funkade inte.
Funkar varken i Safari eller i FireFox.

Pärsk!

Som vanligt? För mig fungerar det, precis som vanligt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-05 22:00
Ursprungligen av acke:

Som vanligt? För mig fungerar det, precis som vanligt.

Det hände samma skit föra gången det var en uppdatering. Den här gången verkar ingen åtgärd hjälpa.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-11-05 21:54

Någon som vet om det innebär problem för oss med iPhones? Alltså om det är bekräftat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 22:06
Ursprungligen av ahmedmo:

Någon som vet om det innebär problem för oss med iPhones? Alltså om det är bekräftat?

Jag prova att uppdatera QT och iTunes via programuppdateraren. Testa YouTube och det funka fint. Testa att ansluta iPhonen och det såg normalt ut och var under kontroll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 22:14
Ursprungligen av Reisan:

Jag prova att uppdatera QT och iTunes via programuppdateraren. Testa YouTube och det funka fint. Testa att ansluta iPhonen och det såg normalt ut och var under kontroll.

Det är väl 1.1.2 som kommer att ställa till det i första hand. iTunes står bara bakom axeln på 1.1.2 och hejar på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 22:17
Ursprungligen av acke:

Det är väl 1.1.2 som kommer att ställa till det i första hand. iTunes står bara bakom axeln på 1.1.2 och hejar på.

Ja, kommande uppdatering för iPhones firmware 1.1.2 är den vi ska avvakta att uppdatera med. Precis samma som inför FW 1.1.1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 21:58

Intressant att både iTunes och Quicktime fortfarande släppts till Mac OS X 10.3.9, måste vara sista versionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 09:55
Ursprungligen av acke:

Intressant att både iTunes och Quicktime fortfarande släppts till Mac OS X 10.3.9, måste vara sista versionen.

Om det har med iPhone eller iPod att skaffa, kan det ju vara intressant för Apple att behålla bakåtkompatibiliteten längre. Det är ju inte lysande om någon avstår från att köpa en ny iPod eller iPhone, för att det medför kostnader i form av ett nytt operativsystem!

Vänligen, Ylan

Sorgkanter i QT

Något som skett i samband med uppdateringen av QT är att det blir svarta sorgkanter på sidorna när man visar filmer i 320x240 upplösning. Apple har tagit bort metallutseendet vid sidorna vilket gör att det blir svart där. Lite trist att inte filmen fyller ut hela fönstret.

och min MacBook vill installera operativsystemet när jag starta om. Den har alltså kraschat?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-05 22:01

Puh! Tufft. Krävde en extra omstart. Men nu funkar det. Troligen??

Yes!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-05 22:07

http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?p=84836
Där säger person:

Everything works fine:

Syncing: OK
Option Restore: Ok
Downgrade Firmware : Ok

Nothing has changed to hurt us!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 22:10

Fler saker som tydligen är nya:
- Inactive iTunes window is now a lighter shade in Leopard.
- Events support with iPhoto '08 and iPhone.
- iPhone preferences now include iPhone and iPod backups.
- Stänga, minimera och maximera-knapparna är nu i leopard-style.
- iTunes och Quicktime-fönster blir vita när det är i bakgrunden.
- Laddningsindikator (se bild):

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 22:25
Ursprungligen av acke:

Fler saker som tydligen är nya:
- Inactive iTunes window is now a lighter shade in Leopard.
- Events support with iPhoto '08 and iPhone.
- iPhone preferences now include iPhone and iPod backups.
- Stänga, minimera och maximera-knapparna är nu i leopard-style.
- iTunes och Quicktime-fönster blir vita när det är i bakgrunden.
- Laddningsindikator (se bild):

Hm, min iTunes ser likadan ut som före uppdateringen... Se bifogad bild. Har kollat och jag har version 7.5. Varför?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 22:27
Ursprungligen av Reisan:

Hm, min iTunes ser likadan ut som före uppdateringen... Se bifogad bild. Har kollat och jag har version 7.5. Varför?

Menar du knapparna eller hela fönstret? På bilden du bifogar så ligger ju fönstret aktivt.

De har missat mapparna (se bild):

Tillägg: Nu är alla iTunes dokumentsymboler 512x512, inte bara programsymbolen. Detta gäller inte Quicktime tyvärr.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-05 22:39
Ursprungligen av acke:

Menar du knapparna eller hela fönstret? På bilden du bifogar så ligger ju fönstret aktivt.

De har missat mapparna (se bild):

Tillägg: Nu är alla iTunes dokumentsymboler 512x512, inte bara programsymbolen.

Jag syfta på knapparna i sidofältet i iTunes. Jag testa och öppna annat program och låta iTunes vara inaktiv/ej i fokus. Och då ser det ut enligt bifogad bild. Jag har tagit fram kategorier i sidofältet igen, som jag bocka ur i inställningar.

Edit: Nu gick det upp ett ljus. Haha. Såg fel på enheterna i din bild. Nu ser jag att det ser annorlunda ut i ikonen för iPhone och iPod. Ops! Då är det nog som det ska vara...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-05 22:40

iPhone Help finns översatt till svenska! Dock hittas inga hjälpfiler.. än.

Har det varit så förut med eller är får det räknas som en god nyhet?

Ursprungligen av acke:

- Laddningsindikator (se bild):

Detta får jag inte fram med min 5G iPod. Antar att det bara gäller de nya iPodarna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-05 22:42
Ursprungligen av Capeman:

Detta får jag inte fram med min 5G iPod. Antar att det bara gäller de nya iPodarna.

Inget på min touch heller.

Är Leopard ett måste för att få fram en simpel batterisymbol?

Ursprungligen av Adzam 1:

Inget på min touch heller.

Är Leopard ett måste för att få fram en simpel batterisymbol?

Jag har Leopard och har ingen batterisymbol. Men jag kan inte bekräfta att det bara gäller de nya iPodarna eftersom jag inte har någon av de nya modellerna.

Ursprungligen av acke:

- iPhone preferences now include iPhone and iPod backups.

Jag har iPhone-backup i inställningarna i iTunes 7.4.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 19:39
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har iPhone-backup i inställningarna i iTunes 7.4.2.

Jaså, då har jag läst fel.

Ursprungligen av Ylan:

Om det har med iPhone eller iPod att skaffa, kan det ju vara intressant för Apple att behålla bakåtkompatibiliteten längre. Det är ju inte lysande om någon avstår från att köpa en ny iPod eller iPhone, för att det medför kostnader i form av ett nytt operativsystem!

Vänligen, Ylan

Ja och det är därför iTunes och Quicktime finns och underhålls ända ned till Mac OS X 10.3.9. Inget annan programkombo från Apple gör det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-06 20:14

Ringsignaler

Det dök upp en rubrik för ringsignaler i mitt bibliotek. Är detta något som bara funkar för iPhone eller finns det någon möjlighet att sortera sina ringsignalsmp3or i denna mapp? I så fall, är det nån som lyckats importera några ljudklipp till denna mapp?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-11-05 22:15

Gjort om hela proceduren med ominstalation av FlashPlayer och slängt plistfilen till QT-pluggen.
In't f_n funkar dä!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 22:16

Sjukt många inlägg av mig just nu jag vet. Men tänkte slänga in ett sista med två bilder på iTunes 1 och 3. Tänk då tyckte man att det var ett ganska snyggt program...

Bevaka tråden