Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Computer Sweden nämner Nalen-tillställningen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, det är inte bara för att både jag och Martin Björnström citeras i nyhetstexten som jag skriver detta inlägg, men de nämner 99mac.com och det måste ju alla här titta på, eller hur!

Computer Sweden: Apples globdator möter ovationer

De som citeras är alltså Martin, produktchefen för Apple och så jag, det tycker jag är jättekul. Man kan tolka det som att ingen på "övervåningen" sade något intressant att citera om man vill men det gör inte jag... Två Mac-entusiaster=en produktchef. Hihi. Jag gillar verkligen Computer Sweden.

/Ola Andersson (stolt)

Jag är också med! :eek:

Ja visst var det trevligare att prata mer 99mac-are! Flera på Apple antydde dessutom att de var imponerade över initiativet att haka på deras arrangemang! Bra initiativ tycker vi på Computer Sweden!

Jo visst var det bra skött! Allt gick bra till.. särskilt killen som sprang runt och tog foton tyckte jag om...

/ [V]

  • Oregistrerad
  • 2002-01-08 22:52

Kul att CS gjorde nåt mac-positivt!

Under de år vi prenumererade på den stegrade sig anti-mac-stilen så sorgligt att vi var tvungna att sluta med den.
Allt som rörde mac-nyheter vinklades så det kunde tolkas negativt.

Men nu är det ju positivt, så detta inlägg är ett glatt sådant!

Joel,

hur är det med Mac-satsningen på CS?

Är det du som driver ett "enmanskrig" eller är det flera som sköter bevakningen?

Är det också ett officiellt ställningstagande att bevaka Macen på ett mer positivt sätt en tidigare?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Joel,

hur är det med Mac-satsningen på CS?

Är det du som driver ett "enmanskrig" eller är det flera som sköter bevakningen?

Är det också ett officiellt ställningstagande att bevaka Macen på ett mer positivt sätt en tidigare?

Ett enmanskrig är nog lite av en överdrift men visst känns det kul för en gammal Mac-fantast när det finns kul saker att skriva om. Det är alltid roligt när det går bra för en underdog. Sedan kan man ju säga att redaktionsledningen anser att vi bör skriva mer om Apple eftersom cirka 10 procent av våra läsare använder företagets produkter.
Som utbildad journalist, verksam sen 15 år, sitter det dock i blodet att skriva opartiskt vilket gör att man inte bara kan ta upp det kuliga som händer kring Apple. Då blir man ibland kallad för Mac-hatare vilket givetvis svider men är något man får räkna med. Samma problem har ju de Linux-positiva reportrar som givetvis även skriver om de negativa sidor av detta operativsystem.

Idag är iMac och 99mac nämnda i tidningsversionen av Computer Sweden! Mer än en halvsida...

1
Bevaka tråden