Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G4 17" - Ljusstyrkan sänks automatiskt ???

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har två stycken PowerBook G4, en 1GHz och en 1.33GHz,
båda med Tiger, fullt uppdaterad.

Jag har märkt att när man kommer tillbaka till datorn så är
ofta ljusstyrkan nere, ibland långt ibland några snäpp, men
det händer alltid av sig själv.

Har någon annan märkt detta ? Det kan ju inte vara fel på
bara den ena då det händer på båda, och F1 tangenten har
inte blivit nertryckt av någon anledning, datorn har bara stått
och ibland gått in i vila, ibland inte...

Finns det någon fix ? (Systemet är fullt uppdaterat)

???

Kan bara bekräfta - hade samma problem på min PowerBook 12" och även på min nya MacBook C2D... tror det händer efter vila/omstart. Har inte orkat leta efter en lösning.

För oss händer det även då datorn gått ner i halv vila, dvs släckt skärmen men inte stängt av datorn.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-05 17:55

Jag vet inte om detta hjälper men i Systeminställningar-strömsparare-alternativ finns något som heter "Minska skärmens ljusstyrka innan skärmen sätts i vila". Har ni det ikryssat?

Hmm, ja den var ikryssad men det låter inte som en speciellt
intellegent design feature eftersom ljusstyrkan förblir lägre...

Har tagit bort krysset så vi får väl se...

  • Medlem
  • 2007-11-05 18:51

...efter att jag städat med cocktail brukar detta hända (PB17, rev E, DL), antar att nåt som nollställs i rensandet... (inte så svårt att fixa upp ljuset sen igen i alla fall)

Ursprungligen av avart:

...efter att jag städat med cocktail brukar detta hända (PB17, rev E, DL), antar att nåt som nollställs i rensandet... (inte så svårt att fixa upp ljuset sen igen i alla fall)

Nej, men ganska tråkigt om man har (som vi) datorn stående och man kollar mail och andra sidor lite då och då, inte att man sitter i 4 timmar och sedan en paus på 5 timmar eller så...

Men det verkar som om inställningen är grejern som ställer till det, och det är faktiskt en bug!!

Visst, sänk ljusstyrkan innan skärmen sätts i vila, men ställ tillbaka ljusstyrkan igen, tack. ;o)

Fixat, tack för svar.

1
Bevaka tråden