Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdump hel webbsida?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-04 21:56

Hej
Jag behöver ta en screen capture på en hel webbsida, även det som ligger "under kanten" på sidan.

Visst, jag kan ta flera bilder och sätta ihop dem, men hittar gärna något enklare sätt (läs: ett bra fritt program!).

Tacksam för hjälp.

/M

Paparazzi fixar det plättlätt:
http://www.derailer.org/paparazzi/

/M

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-04 22:05

Tack!

Dock är det ett problem att Paparazzi inte förmår fotografera sidor med inloggningskrav...

Men det var ett snabbt och bra tips - kommer väl till pass i andra sammanhang!

/M

  • Oregistrerad
  • 2007-11-04 22:25
Ursprungligen av Micke F:

Tack!

Dock är det ett problem att Paparazzi inte förmår fotografera sidor med inloggningskrav...

Men det var ett snabbt och bra tips - kommer väl till pass i andra sammanhang!

/M

Om inloggningen sker via GET borde det inte vara några problem. Annars är det ju svårt; finns mig veteligen INGEN som klarar av att ta posta saker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 00:22
Ursprungligen av Micke F:

Tack!

Dock är det ett problem att Paparazzi inte förmår fotografera sidor med inloggningskrav...

Men det var ett snabbt och bra tips - kommer väl till pass i andra sammanhang!

/M

Jodå, det går visst, logga först in på sidan i safari, så är du inloggad när du tar bilden med paparazzi. sessionen verkar på något sätt delas mellan safari och paparazzi.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-05 00:26
Ursprungligen av C-mon:

Jodå, det går visst, logga först in på sidan i safari, så är du inloggad när du tar bilden med paparazzi. sessionen verkar på något sätt delas mellan safari och paparazzi.

Nope.
Funkar inte för mig. Safari 3 Leopard.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-04 22:09

Om en PDF går bra så kan du ju skriva ut den till PDF helt enkelt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-04 22:15
Ursprungligen av lobStar:

Om en PDF går bra så kan du ju skriva ut den till PDF helt enkelt.

Mm. Men det blir inte samma utseende som webbsidan ser ut på skärmen.
/M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-04 22:41
Ursprungligen av Micke F:

Mm. Men det blir inte samma utseende som webbsidan ser ut på skärmen.
/M

Spännande, jag testa med den här sidan, och den tappade två bilder när jag pdf-ade den. Någon som vet varför?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-04 22:56

Bakgrundsbilder?

Ursprungligen av lobStar:

Spännande, jag testa med den här sidan, och den tappade två bilder när jag pdf-ade den. Någon som vet varför?

Förmodligen bakgrundsbilder.
/M

Prova med (i Safari i alla fall) Arkiv>skicka sidans innehåll då.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-04 23:34
Ursprungligen av Micke F:

Förmodligen bakgrundsbilder.
/M

Jepp, de låg kodade som bakgrund konstigt nog. Det var titeln och den stora bilden vid förstanyheten.

Använder du Firefox finns en trevlig tilläggsmodul för detta.

Screengrab: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1146

Kollade just om Snapz Pro X som jag använder har denna funktion, och det har det inte, om nu någon undrar. (De rekommenderar precis som nämnts ovan att skriva ut till PDF, men de skall kanske lägga in denna funktion i kommande versioner då den är efterfrågad).

Hm, skulle det inte gå att använda Snapz Pro iallafall? Jag tänkte då att du kanske kunde skapa en film av det du vill visa med Snapz Pro och vill du sen ha stillbilder tar du ut dom via Quicktime Pro?

Nja, Snapz Pro X är ju så fiffig att man kan döpa och bestämma var varje bild man gör skall sparas när man tagit den, så då är det ju lätt att senare sammanfoga bilderna med hjälp av detta. De stillbilderna blir också bättre än de bilder man kan få i en QT-film, som brukar lida av komprimeringsartefakter när det gäller datorgrafik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 11:08

Min paparazzi loggar in på Facebook utan problem varje fall. Det kanske beror på olika inloggningsförfarande då.

1
Bevaka tråden