Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EVE Online?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört om EVE Online kommer till Mac?

http://www.eve-online.com

  • Oregistrerad
  • 2003-03-04 14:59

Verkar coolt, hoppas det kommer

Jaha, det var inte en upföljare till Peter Gabriels småputtriga spel, eller vad man ska kalla det. :rolleyes:

Har en kompis som har betatestat det sen starten, han är helt lyrisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 23:39
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ohennig:
Jaha, det var inte en upföljare till Peter Gabriels småputtriga spel, eller vad man ska kalla det. :rolleyes:

Suck! För en kort sekund trodde jag att Peter Gabriel suverräna CD-Rom hade fått ett nytt (DVD)liv...men...

Får trösta mig med hans konsert den 24 April på Globen (de´ blir grejer de´!!!) :rolleyes:

Min kollega blev just beta-testare i fas 6. Han är inte helt lugn han heller när spelet kommer på tal...

Jag måste medge att detta verkar riktigt coolt. Om det nu blir en Mac-version får vi hoppas att den inte är ett år efter så alla PC-användare har tröttnat när man kan ge sig in i leken själv.

En väldigt gammal tråd detta..

Har åkt på en dunderförkylning och i samband med denna även provat och fastnat i Eve Online. Riktigt roligt spel, sjukt stort. Synd bara att de inte finns till OSX utan att man måste dualboota hemska windows.

edit1: hrm... detta måste provas: http://cedegawiki.sweetleafstudios.com/wiki/Eve_Online

edit2: bah de kostar pengar

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-09-29 01:46

Är det någon som har fått igång Eve Online på en mac? Skriv här isf.

INTE Boot camp

Det verkar nästan som att det börjat röra på dig lite.. Nu har jag iof slutat spela men om de kommer en bra Mac-klient kanske man måste prova lite igen..

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=574782

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 14:19

Ser ganska fint ut men knäcker nog inte Homeworld 1 ändå:)

Jag måste, utan att ha testat spelet, utfärda en varning för Eve. Min kusin har varit extremt beroende av det sedan 2003.

Jo, enda anledningen till att jag inte fastnade i träsket var nog att det tog emot så pass mycke att starta Windows

Jag började lira EVE:Online för lite mer än en månad sen (på min PC, har ingen spelbar Mac). Och spelet är verkligen häftigt:

  • En enorm rymd, ungefär 6000 solsystem kan man besöka.

  • Oförlåtande, skjuter någon ditt skepp i sank så är det borta, bara köpa ett nytt, förhoppningsvis har du tillräckligt med sparpengar för att klara av ytterligare ett köp.

  • Spelet är i princip helt spelardrivet, ekonomin styrs av tillgång och efterfrågan i första hand och utvecklingen i spelet har skapats av spelarna själva. I den så kallade 0.0-rymden som först mest bestod av tom solsystem, så har nationer börjat formas - av spelarna själva, de för krig mot andra grupperingar i kamp om resurser och solsystem (0.0 är en säkerhetsklassning på ett solsystem som betyder att det är laglös rymd, 1.0 å andra sidan betyder "säker" rymd (not: du är aldrig säker i EVE)).

  • Spelet anses ofta (inte minst av de som spelar EVE) att spelet är lite av ett "vuxenspel". De flesta som spelar EVE är kanske dubbelt så gamla som snittåldern i WOW (dvs 25-30 år) och det medför lite saker. Oftast bra saker, men såklart en del dåligt. Det bästa är att spelet är hyfsat seriöst och många organisationer fungerar väldigt bra och ger bra stöd till de inblandade. De dåliga företeelser jag upplevt i förhållande till åldern är att många tar spelet väldigt seriöst, nästan kanske mer än deras analoga liv.

Mycket häftig upplevelse, men jag bestämde mig i veckan för att det får vara nog nu. För spelet har en del problem:

  • Du kan känna tomheten och kylan på andra sidan skrovet. Ditt skepp är din enda fristad, överallt finns det folk (dator och andra spelare) som vill åt dina saker. Du är ensam och utlämnad.

  • Kommunikationen mellan spelare är i princip minimal i 1.0-rymden (där alla nybörjare börjar), och ofta inte särskilt trevlig.

Som sammanfattning kan jag verkligen rekommendera spelet till alla som tycker rymdspel är det häftigaste som finns, de som gillar att allt styrs av spelarna och de som gillar att kämpa och är tävlingsinriktade.

Men kom ihåg, det är i 0.0 som spelets verkliga kärna finns!

Tyvärr för mjukisar som mig så blev rymden lite för kall och hård. Jag ska snart slå mig ned i en varm och prunkande värld där nybörjare frågar mig efter mitt svärd.

Angående Mackompabilitet så fungerar det bra via Boot Camp och ska fungera ok under Crossover, jag utgår från att det i så fall ska fungera via VMWare Fusion också, lite tveksam över om det fungerar med Parallels. Det ryktas om att en Ciderkonverterad version av EVE ska släppas i år, vi får se om så är fallet.

Här är en tråd i ämnet (Mac och Evekompabilitet).

Eve Online nu släppt för OS X med hjälp av Transgamings Cider.

Ursprungligen av William WM:

Eve Online nu släppt för OS X med hjälp av Transgamings Cider.

ja, och det kostar fortfarande 15 euro i månan....suck

Ursprungligen av Goflorp:

ja, och det kostar fortfarande 15 euro i månan....suck

Men det är det värt

Jag körde Eve bra mycket förut, men sen havererade min PC och sen dess har jag inte spelat. Men tanken är att återuppta spelandet så fort jag har råd att köpa mig en iMac. Tyvärr verkar det som om man inte kan ha sitt konto vilande hur länge som helst... Jag håller på undersöka saken just nu med CCP.

Aldrig att man orkar börja om med helt nytt konto...

Vad jag kan se så är det inte släppt än, dom säger bara att de är på gång, eller?

Har du nån länk till nerladdning?

Ursprungligen av Johan S:

Vad jag kan se så är det inte släppt än, dom säger bara att de är på gång, eller?

Har du nån länk till nerladdning?

Ja, du har så rätt, ursäkta felinformationen, men jag blev så till mig.

Så här står det i pressreleasen:

Citat:

Later this year, EVE Online will be released for Linux with Cedega directly integrated into the game and on Mac through TransGaming's Cider portability engine.

Nu är det väldigt nära. EVE har släppts till Mac och man kan visst provköra på deras demo-server. Den 6'e verkar man komma kunna köra skarpt.

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=628520&

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 19:34

mac-klient för nedladdning (844 mb):

http://ccp.vo.llnwd.net/o2/mac/EVE_Setup_41736-mac.dmg

Ursprungligen av CCP:

What are the minimum system requirements for EVE online?

Macintosh:

Minimal system requirements

* Intel based computer with CPU speed equal or greater than 1.8GHz , the client does not run on a PowerPC (G3/G4/G5) based Macintoshes (PowerMac). .
* OS: OS X 10.4.9 or later.
* Video: ATI X1600 or NVidia 7300 GT or higher with 128 MB of Video RAM
* RAM: 1024 MB or more
* HD space: 6 GB
* Network: 56k or better Internet connection

Recommended system configuration

* Intel based CPU 2GHz or better
* OS: OS X 10.4.9 or later
* Video: ATI X1900 or Nvidia 7600
* RAM: 1GB
* HD space: 6 Gb or more
* Network: Broadband Internet connection

Do note that MacPro computers allow changing graphics cards

http://support.eve-online.com/Pages/KB/Article.aspx?id=124

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 13:22

Några mac gamers ute i EVE-rymden?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-13 01:30

jag är en gammal "nybörjare" Provade spelet för några år sedan, men det föll på att jag inte hade tid och inte hade några kompisar som spelade. Nu tänkte jag ge det lite tid igen, så ifall någon känner för lite samarbete så är det fritt fram att maila/pm'a mig!

/J

härligt lir! spelat sedan 2 år tebax. nu äntligen till OS X! dock så har inte den helt sjukt snygga Trinity-grafikmotor släppts till mac än. men kommer väl senare det med nu när man sitter på den nyinköpta MacBook Pro här i Japan, så vill man ju ha den nya grafiken. kan även tillägga att den "gamla" grafikmotorn (som fortfarande är till Mac) som släpptes från starten 2003, anses även NU vara rätt snygg! 5 år senare! haha, hur många spel från 2003 anses nu vara snygga? inte många

Så vad ska man joina för "lag" om man bestämmer sig för att börja spela lite igen?

jadu, nu när trinity släppts, har Caldari fått lite pvp möjligheter tillskillnad från förut.

men i stort sett så följer det:

Caldari - missiler, sköld - PvE
Gallente - Drones, Hybrid kanoner, Armor - PvP/PvE
Minmatar - Autokanoner, Armor/sköld - PvP
Amarr - Laserkanoner, Armor - PvP

detta är inte "så det är", men snarare en extremt förenklad förklaring på "lagen" och deras områden.

i Trinity (nyaste expansionen) så har drones fått sig en rejäl uppdatering, och "hackar" inte som förut. Torpeder har blivit ett nytt PvP vapen för Caldari nu med minskad räckvidd men ökad avfyringshastighet. Amarr är enligt mig fortfarande inte så mycket att hänga i granen, då de har sina problem med kondensatorn (capacitor).

Själv kör jag caldari för PvE då fördelen med missiler är att man slipper tänka på allt annat än att låsa målen och avfyra missilen vilket är händigt. Gallente gillar jag att använda till PvP, men det är en smaksak.

alla lagen kan ju använda alla typer av moduler. smaken är som baken, så välj du vad som attraherar dig mest

Jag har blivit övertalad att börja spela igen, ska bli riktigt roligt faktiskt. Blir Gallente för mig den här gången då jag ska köra mest PvP den här gången.

Har ingen Intelmac i nuläget, så får bli att jag spelar på min peze tills vidare. Får se vad som dyker upp på MWSF08, kanske en iMac med vettigt grafikkort? Då blir det nog Macspela av...

1
Bevaka tråden