Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-01-08 00:16

tycker hela arrangemanget på nalen var väldigt lyckad, och det man känner efter är mersmak! Det är ju väldigt dåligt med mac-LAN, eller överhuvudtaget macträffar i stockholm (humm, sverige)..

tyckte för övrigt det lösa snacket om att dra ner ett helt gäng från 99mac till Dreamhack (vart är det nästa år?), var en väldigt kul idé som vore spännande att försöka genomföra..

Det ryktas om ett 99mac-LAN i samband med MacWorld Tokyo i slutet av Februari... Martin vet nog mer.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-08 11:46

sounds cool..

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2002-01-08 12:02

Helt underbart igår. Hoppas att det blir fler liknande evenemang inom en snar framtid.

Lars

Eftersom 99mac är en "rikstäckande" förening, borde nästa möte ske antingen i söder eller i norr...

http://www.idg.co.jp/expo/macworld2002/en/

Här hittar ni info om MacWorld Japan i Mars...det är väl ett bra datum för en uppföljare?

Även om vi är rikstäckande så var Expo sändningen igår vårt första arrangemang. Jag skulle vilja få in lite mer rutin och känsla för att arrangera olika saker innan man börjar köra i Söder och Norr.

99mac körde ju faktiskt en event i Umeå igår också, tack vare Atrus och grabbarna - jättekul!

Det skulle vara jättekul med en uppföljare på detta arrangemang!

En annan satt ju och skrev mattetenta under förestälningen

Ville bara tacka Martin och övriga inblandade för ett kanonkul initiativ, hoppas som sagts tidigare också på fler tillställningar!

Hatten är av!

/John

hatten är inte bara av - den är kastad luften......tjoho!
Bra gjort Martin och de andra(?)

Men auktionen var ju lite matt...jag fattar att Martin inte ville sälja sin iPod (var det en av de trasiga månne ). Det borde tänkas lite på auktionsidén till nästa gång...det är ju kul ju!

Anders
(född smålänning!)

Håller med, ett mycket bra initiativ!
Ett förslag till nästa:
Låt alla ha namnbrickor med medlemsnamn och nummer så att vi lättare kan känna igen varandra.

Ett förslag till nästa:
Låt alla ha namnbrickor med medlemsnamn och nummer så att vi lättare kan känna igen varandra.

Som du säkert märkte så hade vi som arrangerade Expo sändningen namnbrickor. Tyvärr så var det dyrare än vi trodde att fixa det till alla (ca 600 kronor för 100 brickor) och skulle inneburit rätt mycket administration vid entrén för de som kom oanmälda (det var cirka 45 stycken igår).

Men naturligtvis så är det ett mål för nästa träff!

tyckte för övrigt det lösa snacket om att dra ner ett helt gäng från 99mac till Dreamhack (vart är det nästa år?), var en väldigt kul idé som vore spännande att försöka genomföra..

Om jag är frisk lär jag vara där, var där förra gången i Jönköping.
Så jag åker vilket fall som helst dit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-08 20:37
Citat:

Eftersom 99mac är en "rikstäckande" förening, borde nästa möte ske antingen i söder eller i norr...

Det är väl bara för lantisarna att ta sig i kragen och fixa en träff. Vad jag förstått är det här inte ens en förening. Vi har ju ingen styrelse som man kan förvänta sig och kräva gör ett lysande jobb.
Vi har bara en del medlemmar som gör det likt Emil i Lönneberga när han kyste skolfröken: Av sin godhet.

Vi har diskuterat att bli förening - men det är lite för tidigt för det.

Jag har kommit med förslaget men har inte kommit längre ännu.

I en diskussion på MacPressen diskuteras det ett LAN för Mac användare - och eftersom vi ändå håller på att diskutera just det så ska jag se om dom är intresserade att samarbeta.

Jag fortsätter denna LAN diskussion under "Spel" i fortsättningen!

1
Bevaka tråden