Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen bildskärm påstås vara ansluten

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-11-04 11:51

Hej,
När jag startar upp Macen, en MacPro 2,66 får jag inte den kände uppstartstonen. Lampan på skärmen en ACD 20 lyser inte. När jag kollar på "About This Macintosh" under display ser jag följande vid avdelning Graphic:
NVIDIA GeForce 7300 GT:

Chipset Model: NVIDIA GeForce 7300 GT
Type: Display
Bus: PCIe
Slot: Slot-1
VRAM (Total): 256 MB
Vendor: NVIDIA (0x10de)
Device ID: 0x0393
Revision ID: 0x00a1
ROM Revision: 3008
Displays:
Cinema:
Display Type: LCD
Resolution: 1680 x 1050
Depth: 32-bit Color
Core Image: Supported
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes
Quartz Extreme: Supported
Rotation: Supported
Display:
Status: No display connected

Alltså ingen skärm ansluten. Men allt funkar.

Är det något jag borde bry mig om?

Tacksam för svar m det finns.

Ken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 12:16

Kolla att kablarna sitter i ordentligt så att de inte har fått sig en törn med dammsugaren eller ngt

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-11-04 12:27

Kablarna sitter som de skall

Ken

Jag tror det är så enkelt att du inte riktigt tolkar vad du ser korrekt (nja, snarare som de som skapat denna visning av parametrar avsett att man skall tolka det). Så här ser skärmdumpen ut i min MacBook på samma ställe.

Det är ju så att datorn har flera bildskärmskontakter, i min dator så är en intern "Färg-LCD" och en extern "Bildskärm". Vad du ser i skärmdumpen är att den ena kontakten (den interna) har en bildskärm ansluten och därmed blir det en massa parmetrar. Sedan benämns den externa kontakten som "Bildskärm" och då den är tom, så står det inget på den, annat än "Status: Ingen bildskärm ansluten".

Varje rubrik i fetstil i skärmdumpen är alltså en bildskärmskontakt, det är inte samma alltihopa.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-11-04 17:04

Den förklaring funkar faktiskt. Jag har inte kommit på vad som gör att uppstarts plongen är borta. Hittar inga övriga fel.

Ken

1
Bevaka tråden