Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

news.com om 10.2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-03 16:12

Snabbare OS X snabbare än väntat, trevliga nyheter!

  • Medlem
  • 2002-07-03 17:15

Men fortfarande störs man av hotet om att maskiner med mindre mängd VRAM som t ex grafikkorten i första (och andra?) generationens Powerbooks samt Ibooks och äldre Imacs inte kommer att kunna köra den nya "hastigheten" som 10.2 kommer att kunna erbjuda. Själv väger jag fortfarande mellan 9 och X mest beroende på att 9 funkar rätt Ok för mig och att X känns nåt så fruktansvärt slött på denna Powerbook G4. Men, men...det är väl bara till att köpa sig en ny burk

/Fredrik

OSX slött på din PB ?

Jag har en PB G4/400 med 512Mb RAM det går som tåget.. och 10.2 går ännu snabbare..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Men fortfarande störs man av hotet om att maskiner med mindre mängd VRAM som t ex grafikkorten i första (och andra?) generationens Powerbooks samt Ibooks och äldre Imacs inte kommer att kunna köra den nya "hastigheten" som 10.2 kommer att kunna erbjuda. Själv väger jag fortfarande mellan 9 och X mest beroende på att 9 funkar rätt Ok för mig och att X känns nåt så fruktansvärt slött på denna Powerbook G4. Men, men...det är väl bara till att köpa sig en ny burk

/Fredrik

Jag tycker det är synd att Apple satsar så stenhårt på att göra grafiken tung som bly så att man måste ha en dator som högst är ett halvår gammal för att det ska funka bra. Min jättefina iBook av den första generationen är stendöd efter att jag lade in OSX. Den knökar sig fram som en en handvevad moped (konstig liknelse?)... Min desktop G4 är ganska okej med Aqua och den tunga grafiken, men jag är osäker på om den "pallar med" mycket mer... låter oroande att Jaguar är "bättre" vad gäller grafiken...

[ 03 Juli 2002, 22:27: Meddelandet ändrat av: Leander Lindahl ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Men fortfarande störs man av hotet om att maskiner med mindre mängd VRAM som t ex grafikkorten i första (och andra?) generationens Powerbooks samt Ibooks och äldre Imacs inte kommer att kunna köra den nya "hastigheten" som 10.2 kommer att kunna erbjuda.

OS X går redan idag alldeles utmärkt att använda på de maskiner du nämner och Jaguar kommer att bli snabbare för *alla*. Sen att de som har riktigt bra grafikkretsar dessutom får en extra boost är ju bara extra trevligt. Själv ser jag fram emot att installera Jaguar på min iBook 500!

Jaguar kommer bli snabbare för alla, men alla vi som har äldre iBook och PowerBook-modeller, plus andra datorer med lite VRAM kommer bara inte kunna använda Quartz Extreme.

Det betyder inte att Jaguar inte kommer vara snabbare.

Jag tycker inte Mac OS X är så långsamt på min iBook 600. Förstår inte alla som sitter på PowerBook G4 eller bättre och klagar.

Det handlar bara om RAM.
Ju mer desto bättre. Eller ska jag säga snabbare OS X.

Den stora skillnaden tycker jag kommer med mer än 384 mb RAM. Själv har jag 512 och tycker att OS X fungerar felfritt på min Powerbook 550.
Hade en 400 tidigare och den har också 512 och fungerade riktigt bra.

Det ska bli mycket roligt att få installera Jaguar eftersom den kommer ha en mycket effektivare grafik hantering så nog tror jag att mitt grafikkort kommer knuffa på Quartz Extreme en del.
Även för de andra som har mindre grafikkort.

För även om Apple gastar om att det ska vara 32 Mb VRAM så kommer de inte lämna de med 1/2 år gamla system i bakvattnet.

De vill sälja nya burkar det är därför de säger så här.

1
Bevaka tråden