Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta bland startobjekt - Vad är det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-03 16:01

...ja, och hur hamnade det där? Tror inte jag hade det i starten förut (alltså under konton, startobjekt). I Leoparden:

AirPort Basstationsagent

Hmm..

/Fredrik

Ja jag har också fått detta tillägg. Har du också en Airportstation du administrerar?

  • Medlem
  • 2007-11-03 22:56

Ja...men hm...tror inte jag såg detta bland startobjekten tidigare. Får du reda på något , så låt oss veta Någon annan som kanske vet annars?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 23:22

Fick samma när jag installerade Leopard, hamnade där då i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 23:22

Det är ett program som kommer med nya airport express verktyget, det kollar status och version på de airports som man har om jag inte minns helt fel.

  • Medlem
  • 2007-11-03 23:59

aha.....tack! (men vad gör det för.....nytta?)

*L*

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-04 00:27
Ursprungligen av Nifo:

aha.....tack! (men vad gör det för.....nytta?)

*L*

/Fredrik

På windows så ser den till att om du har en disk ansluten till den så monteras den automatiskt, misstänker den göra samma sak på Macen men har ingen APE med extern disk så kan inte kolla.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-11-04 01:22

Vaddå, AirPort Express fungerar väl inte ens med extern disk? Det är väl bara Extreme som stödjer det?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-04 02:09

Laddade ner Little Snitch till Leoparden och det är mycket som Apple vill ha reda på om vad som finns i datorn. Börjar likna Microsoft faktiskt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-04 04:35

Det behövs ju för att Aplpe Software Update ska fungera korrekt.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-11-04 09:18

Tror varken Apple eller Microsoft gör speciellt "farliga" saker med den infon, men lite paranoja är ju alltid kul iofs...

1
Bevaka tråden