Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Expo, Paris - Ska nån dit??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om nån mer än jag planerar att åka till Paris i september. I så fall, kan nån tipsa om var "Mac-folket" brukar/kommer att bo eller om nåt annat schyst hotell.

Skulle vara skit kul att dra dit! Ska få en resa i examenspresent av morsan. Man kanske ska ta och åka dit.. Schysst att se lite av europa och samtidigt få se lite coola Apple prylar.

Det jag undrar är om något "intressant" brukar hända på den expon. Brukar exempelvis Steve komma dit och vad brukar vara huvudämnet på Paris-expon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-04 00:04

Brukar väl inte hända så mycket. "Vi är från Apple. De här siffrorna representerar vi. De här produkterna har vi."

Ibland kan det hända lite mer har jag hört. Har själv aldrig varit där dock.

San Fransisco är helt klart mer aktuellt för min del, eller CeBit.

[ 04 Juli 2002, 00:05: Meddelandet ändrat av: marcus ]

Är det inte så att Steve Jobs kommer till Expot i Paris. Bara att få se honom live kan ju vara en upplevelse i sig eller?

Kolla in adressen: http://www.apple-expo.com/

Där finns väl kankse lite mer info om expot i paris. Hotell, var de skall va och när och all sån där allmän info.

[ 04 Juli 2002, 01:42: Meddelandet ändrat av: Christoffer Larsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 02:15

Steve brukade inte komma till Paris förut, men gjorde det förra året. Det är väl inte klart ännu, hur det blir i år. Han gillar inte flygandet och just den delen har väl inte blivit blivit roligare det senaste året.

Det har vad jag kan komma på bara en enda gång lanserats något nytt hårdvarumässigt utanför de amerikanska MW Expo-mässorna.

Men det är väl kul ändå att uppleva detta!?
Det kanske blir både Jobs och ny hårdvara i år...?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 08:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Steve brukade inte komma till Paris förut, men gjorde det förra året.

Han skulle väl ha kommit förra året men dom ställde väl in pga 11 september???

Jag och Jon var på AppleExpo Paris för två år sedan när om lanserade den Limefärgade iBook:en. Det var kul att se Jobs live, men att se Expo live i NewYork eller S.F. är fetare.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 10:22

Det är väl den enda mässan man har en chans att åka till... För det räknas ju som lyxresa att åka till USA här på företaget....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-04 13:56

Till sådant enormt får man plocka pengar ur egen ficka. Pilgrimsresa till NY eller SF, är något varje Macare måste göra.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-04 14:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: marcus:
Till sådant enormt får man plocka pengar ur egen ficka. Pilgrimsresa till NY eller SF, är något varje Macare måste göra.

Inte nog med att större delen av ens fritid går till privatfortbildning så går ju större delen till att köpa en massa annat kul...

På de där stora mässorna finns ju alla de företag som man måste tala med. Inte fanken betalar jag en sådan resa själv då det är 99% jobb som gäller... Får väl bli den dagen man byter inriktning...

Jag tycker personligen jag får mer ut av en mässa än en utbildning... Men det är visst två olika konto så...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Steve brukade inte komma till Paris förut, men gjorde det förra året.

Naa, inte riktigt, förra året blev det inställt pga 11 september (jag vet, för jag reste ner dit då för att besöka det, men fick två fria dagar i Paris istället, visserligen grymt kul - men planen var ju från början att se Jobs också).

1
Bevaka tråden