Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns Steam till mac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-10-29 09:08

Finns steam till Mac? Jag letade lite igår på google men hittade inget vettigt.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-29 10:16

Nej det finns inte tyvärr faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2007-10-29 10:51

hmm .. finns det någon bra emulator till G4;a då? :S

Beror på vad du vill emulera. Ge oss förslag på vad du vill emulera så kan vi hjälpa bättre.

Dock, om det gäller att emulera Steam så finns det inte hopp i denna värld att det kommer att fungera. Skulle det mot förmodan fungera kommer det vara som att hoppa jämfota i en bassäng fylld med sirap (och du har 50kgs-vikter runt anklarna). Inte snabbt, med andra ord.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-01 19:54

Emulera steam är väl inga större problem. Steam är ju bara en plattform för att distrubera spel. Spelen däremot kan du glömma att emulera.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-11-03 19:02

Finns det ingen liknande tjänst för macen då? Har för mig att jag läste om att någon digital distributör börjat med mac.

Ursprungligen av Prehn:

Finns det ingen liknande tjänst för macen då? Har för mig att jag läste om att någon digital distributör börjat med mac.

Detta är något jag är nyfiken på. Kör steam via bootcamp, men skulle helst slippa att boota om hela tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-14 22:22
Ursprungligen av Basilard:

Detta är något jag är nyfiken på. Kör steam via bootcamp, men skulle helst slippa att boota om hela tiden.

En hel del av spelen i Steam funkar med Crossover. Kan vara värt att kolla upp. Steam vet jag iaf att det funkar i Crossover.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-03-15 01:57
Ursprungligen av -David-:

En hel del av spelen i Steam funkar med Crossover. Kan vara värt att kolla upp. Steam vet jag iaf att det funkar i Crossover.

Japp! Laddade ner Crossover när det var gratis, testade Half-Life 2 demo och köpte sen spelet för 50 kr.:D Om några månader kommer Crossover 8 med stöd för DX 10 och flera nyare spel. Kostar 40 dollar men fungerar inte med G4 utan bara med Intel-Mac.

1
Bevaka tråden