Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byt dock till vad du vill

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-03 15:17

Hej. Jag har pillat ihop ett automator script som låter dig välja en bild som sedan blir ytan på din dock. Gör en PNG i photoshop med storleken 1280x128 och kör scriptet. www.layup.nu/changedock.zip Dra gärna ner den och testa.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-03 17:13

Jag har gjort en bild i Phtoshop storlek 1280x125 pixlar opacitet 80%. När jag dubbelklickar på scriptet och väljer fil skall jag luta mig tillbaka och ta det piano. Vad händer sedan. Docken ser likadan ut som innan. Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-03 17:15

1280x128 ska den vara. du får läsa vad som står på sista. Scripet kan inte ta sig in och ändra i dock.app så du får själv föra över filerna. i slutet står det förklarat i en ruta. När du gjort vad där står klickar du på killall Dock knappen eller skriver killall Dock själv i terminalen

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-03 17:17

Posta gärna bilder på eran dock och bilden ni använde när ni gjort en ny

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-03 17:28

Det händer ingenting. Efter minuten det tar för scriptet att tugga sig igenom filen händer ingenting. Det kommer inte någon förklaring i någon ruta.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-03 17:37

fandå haha. Får du en mapp på skrivbordet som heter My new Dock? och vad finns i den? kommer den så långt att den ändrar storlek på bilden i preview?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-03 17:41

Problemet kan vara att jag använder "spela in" funktionen. Det kanske blir fel när man spelar upp den på annan dator. Finns dock inget alternativ för att ändra storlek på bilder utan att beskära dom (alltså dra ut bilden)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-03 17:42

Jag kommer till att det skapar en mapp med två nya bilder i men seda lägger det av. Jag körde även scriptet vi Automator direkt och fick detta felmeddelande.

1
Bevaka tråden