Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Track type?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Hur byter man track type i Logic 8?
Alltså, om jag skapat ett nytt track och vill exempelvis byta från audio track till instrument track på det skapade tracket.

Allt var så mkt lättare i 7an.. suck...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-01 09:53

Nej det mesta var mycket krångligare i 7:an och det är smartare nu.

Jag har aldrig hamnat i den situationen du pratar om hittills dock, utan har valt rätt från början så jag kan inte riktigt hjälpa dig. Men jag måste framhålla att det tar sekunder att radera det gamla och göra ett nytt. Är det effekter du vill åt kan du kopiera inställningarna och klistra in dom på ett nytt spår.

Måste säga att en sak från 7an saknar jag, möjligheten att kunna ändra trackinställningen på ett spår, alltså om jag har software instrument spår 3 och 4 så kan jag inte längre säga åt 4an att köra på 3ans inställningar... rättare sagt, JAG har inte hittat hur man gör det än, iaf inte samma sätt som i 7an.

Men lite mer on topic för dig, det är ju som Skilling säger buslätt att bara radera och skapa ett nytt, eller bara skapa ett nytt. Då får du ju det du vill ha, och effekthanteringen är ju även den buslätt...

Ursprungligen av Regenholz:

Tja!

Hur byter man track type i Logic 8?
Alltså, om jag skapat ett nytt track och vill exempelvis byta från audio track till instrument track på det skapade tracket.

Allt var så mkt lättare i 7an.. suck...

Control-klicka på Track header'n så tror jag du löser det!

EricBradley, du är sannerligen min personliga konung! tack!!

1
Bevaka tråden