Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalendersynk iCal-Enourage

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 13:07

Jag har hittills bara använt iCal och har ett tiotal olika kalendrar. Nu har jag börjat testa Entourage och vill se en del av mina kalendrarna där. Så hur bär man sig åt för att synka kalendrar mellan iCal och Entourage.

Att synka adressboken funkar och jag har lyckats kopiera över mina mail från Mail.app. Men kalendrarna misslyckas jag skändlingen med.

Det enda som händer är att det dyker upp en Entourage-kalender i iCal och det är väl gott och väl med det. Men jag vill ju se mina befintliga iCal-kalendrar i Entourage. Vad är det jag missar?

Mig veterligen kan du bara ha en kalender som synkas mellan Entourage och iCal och den har du precis fått fram skriver du.

Gå in under Entourage-menyn och välj Alternativ, se sedan till att du har de önskade alternativen ikryssade.

Första gången kan det ta ganska lång tid innan du ser något, eftersom alla dina kalenderposter skall synkroniseras.

Entourage har heller inte flera kalendrar så dina iCal-kalendrar kommer in i huvudkalenden i Entourage. Om du vill filtrera dem där får du tilldela dem antingen en kategori eller ett projekt (eller båda delarna)

På motsvarande sätt överförs Entourage-kalenderns poster till Kalendern Entourage i iCal

Senast redigerat 2007-11-04 08:56
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 16:16

Nope, det händer inte ett skvatt.

Har du provat att köra iSync? Är det förresten Tiger eller Leopard?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 20:44

Jag använder iSync för min SE k750i och har kryssat i "Aktivera synkronisering på datorn". Jag kör Tiger 10.4.10.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 12:45

Jag kan inte få över min Entourage kalender i iCal sen nyinstallationen av Leopard.
Med Tiger gick det utmärkt men nu händer nada.
Även Adressboken i Leopard är tom fast jag har massa kontakter i Entourage.
Även dresser funkade bra att synka i Tiger...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-09 10:23

Nåt har hänt sen jag installerade Leopard. Jag gjorde en totalrensning av datorn och installerade även om Officepaketet. Tidigare fanns det en möjlighet att välja synkroniseringsalternativ under alternativ i Entourage, men nu finns helt enkelt inte valet längre... någon som vet mer?

Du måste ladda hem uppdateringarna till Office

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-25 15:06

Kom ni till någon lösning??

Hej!!

Jag har precis bytt ut min pc mot en macbook pro och sitter med samma problem som är beskrivet i denna tråden. Jag har synkat min mobil med isync utan problem. Alla kalenderposter och adressbok har kommit in i ical och adressbok, däremot har jag kört fast när det gäller entourage. Jag har gjort så som ni beskrivit i denna tråd när det gäller inställningarna i entourage, nu har jag även gjort alla uppdateringar av office som går. Ändå lyckas jag inte få in kalenderposterna i entourage, utan det är endast kontakterna som har synkats in.

Så hur gick det för er andra som hade detta problem? Hittade ni någon lösning eller gav ni upp?

Mvh,
Samuel

Jag har också samma problem. Har ställt in i Entourage att den ska synka kalendern med ical. Det gör att Entourage-möten dyker upp i ical, men ical-möten dyker INTE upp i Entourage. Den synkar enkelriktat. Vad göra?

1
Bevaka tråden