Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaggligt teckensnitt på OS X 10.4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är hemma hos min far och försöker få ordning på hans nyinförskaffade Mac mini med OS X 10.4 och en HP w2007-skärm. Av någon underlig anledning renderas teckensnitten väldigt konstigt (se bifogad bild). Vad beror detta på? Jag har inte sett det innan och hittar heller inga svar när jag googlar.

Bildskärmsinställningarna är helt korrekta (1680x1050, 60 Hz), vilket dock inte borde påverka detta.

Gå in under...

Systeminställningar > Utseende > Typsnittsutjämning

...och prova lite olika inställningar där.

Jag har gått igenom alla inställningar där och startat om datorn mellan varje inställning. Den inställning som ger bäst resultat är "Medel - bäst för platta skärmar", men det ser fortfarande rätt lustigt ut. Tecknen är suddiga i kanterna, ibland skiftande i rött och staplarna är olika tjocka.

Jag har samma problem.. Om jag klickar och drar muspekaren över texten så blir det normalt igen. Uppkommer främst i Firefox hos mig.

Bump... Problemet kvarstår för mig fortfarande, och det gäller alla applikationer inklusive Finder.

Jag såg en annan tråd rörande problemet, där inte heller någon lösning fanns:

http://www.99.se/ibook-macbook/209406-dalig-bild-fonter-med-extern-lcd-till-macbook.html?highlight=typsnittsutj%E4mning

1
Bevaka tråden