Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stackhack?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-11-02 23:28

Måste ju bara fråga om det är någon som har hittat eller gjort ett hack så man kan flytta Stacks vart man vill i docken och i så fall kan välja dom program man vill istället för att det måste vara en mapp. Vill t ex att iWork, Omnigraffle, voodoopad och andra liknande verktyg ska ligga i samma stack och INTE brevid papperskorgen. Det funkar ju om man bara vill ha iWork eller gör en mapp med alla dom programmen men det borde man ju inte behöva! Om det inte finns så kan ju den som snappar upp det OM det nu dyker upp meddela det

haha. jag skulle JUST fråga den frågan. Som jag minns det gick det i 9A466 versionen av Leopard. man kanske kunde kolla skillnaden mellan dockfilerna på den och Final-verren. Fast då måste man ju veta VAR man ska kolla och var man confar sådana prylar.

kollade lite i /system/bibliotek/coreservices/dock alldeles nyss, men det är ju lite som att treva i mörker när man inte riktigt vet vilken fil som rör den funktionen.
klart värt att kolla vidare på iaf..
jag får väl göra en installation av 9A466 och sno dockan därifrån då.. så kanske vi/jag blir lite klokare.

här har jag "rippat" dockan från 9A466 versionen.. och jag har testat att det verkligen går att lägga stack:ar av program även på den vänstra sidan.. dock inte mappar verkar det som.

men markerar man ett gäng program och drar dessa till dockan blir de en stack iaf.
så är det någon som vill hjälpa till och grotta lite i det så är det bara att dyka in.

http://rapidshare.com/files/67717342/9A466_Dock.zip.html

1
Bevaka tråden