Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför ingen TimeMachine på USB-disk i AP Extreme?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 23:16

Jag undrar varför apple har vart så dumma att folk som använder en usb disk i sina airport extreme inte kan använda TM mot dem. Min iMac som jag tänker använda TM mot är kopplad med en cat 6 kabel till Apex så det är inte ens luft buret.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-11-02 09:15
Ursprungligen av atomlab:

Jag undrar varför apple har vart så dumma att folk som använder en usb disk i sina airport extreme inte kan använda TM mot dem. Min iMac som jag tänker använda TM mot är kopplad med en cat 6 kabel till Apex så det är inte ens luft buret.

Den funktionen var med från början men fick strykas av okänd anledning. Troligtvis var det antingen för slött (vilket bara skulle gällt första backupen, och då kan man ju offra sig att ansluta disken direkt just den gången) eller så var det för mycket buggar att hinna fixa tills releasen. Så jag är övertygad om att den funktionen kommer dyka upp i någon av de följande 10.5.x-uppdateringarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 12:10
Ursprungligen av Snooze:

Leftrustle

Låter som 2 utmärkta svar. Hoppas på det bästa nu i veckorna då!

Ja, de senaste ryktena säger att Apple arbetar hårt för att få det att fungera. Trots allt känns Time Machine som en solklar anledning till att hårddiskfunktionen finns på Airport Extreme över huvud taget.

http://www.appleinsider.com/articles/07/10/31/briefly_apple_still_working_on_time_machines_airport_disk_support.html

Jag kör TM på allt, utom min "Hämtade filer" mapp. Allt som hamnar där sorteras in där det ska vara om det ens ska sparas, på så sett så kommer jag ju inte fylla min externa WD320 Gb lika snabbt.

Och ja, jag efterlyser oxå TM mot Airport Extreme! Ge oss en uppdatering!

Ursprungligen av atomlab:

Jag undrar varför apple har vart så dumma att folk som använder en usb disk i sina airport extreme inte kan använda TM mot dem. Min iMac som jag tänker använda TM mot är kopplad med en cat 6 kabel till Apex så det är inte ens luft buret.

Det är inte där flaskhalsen ligger. USB saknar som bekant hårdvaruaccelerering vilket gör att den klena cpu:n i AirPort Extreme (en embedded-historia på något hundratal MHz) gör jobbet, och det är därför de anslutna diskarna blir så plågsamt slöa. Hade förmodligen varit piece of cake om den haft en firewireport i stället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 20:02
Ursprungligen av Samuel K:

Det är inte där flaskhalsen ligger. USB saknar som bekant hårdvaruaccelerering vilket gör att den klena cpu:n i AirPort Extreme (en embedded-historia på något hundratal MHz) gör jobbet, och det är därför de anslutna diskarna blir så plågsamt slöa. Hade förmodligen varit piece of cake om den haft en firewireport i stället

Men en nätverksdisk som är ansluten med en nätverkskabel borde ju isåfall vara ett bättre alternativ! Men inte ens det fungerar. Vill ju ha en disk som inte är ansluten till datorn vid ev stöld.

1
Bevaka tråden