Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NetInfo Manager kraschar vid start (Leopard)!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 20:31

Jag kan inte starta NetInfo Manager sedan jag uppgraderat till Leopard. Någon annan med samma problem?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 20:38

Detta känns läskigt: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107210

Vänligen, Ylan

Används NetInfo i Leopard? Jag har inte koll, interfacet är ju i alla fall ersatt (nu påminner det ju mer om hur det var i gamla 9:an?).

Det var precis vad jag tänkte... NetInfo Manager är ju borta... Ligger din NetInfo Manager från Tiger kvar efter uppgraderingen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 21:12

Aha! :">

Så kan det tydligen gå! Inte konstigt att det inte startar!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 21:39

Aha! #2

Jag startade NetInfo Manager från Spotlight (som för övrigt numera fungerar utmärkt som app launcher) och lade inte märke till att jag startade programmet från den back up jag gjorde av min gamla Tigerinstallation innan jag installerade Leopard. Säger väl något om hur pass mycket bättre Spotlight fungerar nu!

OK, hur gör jag nu, det jag förut gjorde i NetInfo Manager? Aktivera och avaktivera root exempelvis.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 21:54

Fick för första gången anledning att använda mig av sökfunktionen under hjälpmenyn. Sökte på root och fick svaret enligt bifogad bild!

Smutt

Vänligen, Ylan

NetInfo är borta, dött, nedlagt och väck, som du märkte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 20:01

Det är ju faktiskt inte bara bra att man kan starta "gamla" program. Samma sak händer enligt Pyile om man klickar på ett dokument tillhörande ett program man har raderat. Programmet startas från ens Time Machine-skiva!

Time Machine är fortfarande helt rätt för mig, men om jag skulle ha många hemliga filer, skulle jag tveka!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden