Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har iPhoto,,,

Det är det nog fler som har... Kolla här..

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: Insulin ]

iPhoto verkar helt rätt. Ev skulle man kunna ha integrerat stöd för QT filmer.

Dock tycker jag det är synd att Apple inte försökrar sig om att alla tjänster är tillgängliga "worldwide". Hur svårt kan det vara att fixa detta i högteknologiska Sverige??

Citat:

(1) Hardcover book and print ordering services are available only in the U.S. and Canada (English version only); fees apply. Internet access is required; access fees may apply.

iPhoto faq:en

tråkigt att den inte stödjer proffs-nikon d1x

  • Medlem
  • 2002-01-07 20:32

Det lär ju komma hit också i sinom tid. Sverige är ju en "prioriterad" marknad för apple, ivarjefall vad gäller proffsmaskiner.

iPhoto är coolt!

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-07 20:52

quicktime stöd finns välj export och tryck på QT fliken.

  • Medlem
  • 2002-01-07 23:23

iPhoto klart coolt Saknar dock möjligheten att exportera en book. Dvs där man själv lagt till text mm i Quicktime format. Blir lätt trist med quicktime där bilderna bara är rakt upp & ner. Håller Ni inte med ?

Har för mig att jag såg en liknande tjänst som Apples bok på nätet någonstans. Någon som vet var man kan hitta detta?

  • Medlem
  • 2002-01-08 00:06

Det vore extremt smidigt och bra om man kunde välja vart man lägger upp bilderna så att man inte bara kan lägga upp det på itools sidorna. Finns det någon möjlighet att göra det (jag kunde inte hitta det i iPhoto. finns det något hack för det?)

utan att ha hunnit testa iPhoto än måste jag säga att det är det som gjort mig mest nykär i Apple sen iTunes. så rätt, så lätt.

Klart häftigt program, synd bara att de inte gjort smidigare så man kan få in bilder från hårddisken. Dvs någon slags browserfunktion vore kul.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Klart häftigt program, synd bara att de inte gjort smidigare så man kan få in bilder från hårddisken. Dvs någon slags browserfunktion vore kul.

Om det är ett program från Apple fungerar väl dra och släpp? Eller?

/Ola

Taz_1999: Om det är ett program från Apple fungerar väl dra och släpp? Eller?

Givetvis! det är ju Apple
Men drar jag in en mapp så komma ändå alla filerna i samma katalog, och jag får sortera upp i mappar själv. Vore bra om den kunde browsa filerna på min hd direkt, så kunde jag använda den excellenta slideshow-funktionen på alla mina andra bilder.

Vitsen är ju precis som i iTunes att alla bilderna ligger i Photo Library och sedan sorterar man dessa i album, (iTunes -> spellistor).

Sant, men jag använder aldrig playlists i iTunes.

Bilder borde ID3 taggas.

Tycker att iTunes och nu iPhoto borde ha stöd för en hierarkisk struktur i sina "playslists". Det skulle förbättra båda programmen avsevärt och man skulle kunna ha en bättre sortering på sina MP3´s eller bilder.

1
Bevaka tråden