Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arpeggiatorn i logic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-02 13:03

hej hej

jag har problem med arpeggiatorn.
Jag har skapat en ny envirement som består av en physical input som går via arpeggiatorn till en sequenser output.
Men jag får ingen arpeggio när jag spelar på min midiklaviatur, utan det spelas in "som vanligt", fast jag får arpeggiatorn att funka när jag trycker caps lock och spelar via tangentordet...någon som har någon aning varför?
Men min egentliga fråga är hur jag gör för att få ett arpeggio på utsignalen. Jag vill spela in ackord i midispåret som sedan skickas via en arpeggiator till min cwejman som jag vill spela in som audio.

Jag har en g5:a med logic 7.1.1, ett motu 828 mk2 och en nord lead 2 som midiklaviatur

tack på förhand

Det är väl bara spela in som vanligt på ett MIDI-spår och sen koppla en kabel från MIDI out på motun till din cwejman och sen därifrån som audio tillbaks in i motun?

  • Medlem
  • 2007-11-02 13:50

jag tror du missförstod det jag skrev.
jag har inte problem att koppla och spela in synthen, utan jag vill koppla logics midi ut signal via det inbyggda arpeggio som finns i programmet för att kunna lägga till och styra ett arpeggio på den midisignal som cwejmansynthen sedan får.
Så jag undrar hur jag skall ställa in i envirement för att det skall funka

värme

Ahh ok, då är jag med.

Måste du inte skapa en physical output då också så att logic vet vart det ska?

  • Medlem
  • 2007-11-02 18:47

precis..men i envirement miljön så hittar jag ingen sådan.
Jag får det att funka för audioinstrument men jag vill att det skall ligga på det som skickas externt med...
men nu är jag bara frustrerad efter en eftermiddags provande...så jag har lite gett upp det för tillfället..men alla tips tas tacksamt emot

1
Bevaka tråden