Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore nere 2 nov kl 11.44

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amerikanska AppleStore nere just nu!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-02 11:52

Den svenska ligger nere.
Men den amerikanska kommer jag in på...

Uppdaterad macbook till sverige?

De hoppas vi!

Ursprungligen av martinfranskara:

Uppdaterad macbook till sverige?

De hoppas vi!

Klart den uppdaterade MacBooken kommer till Sverige. Finns väl ingen som tror något annat.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-02 12:12

Dom rättar troligtvis till felen som fanns när jag beställde min MacBook i förmiddags. Svenskt tangentbord var inte förvalt. När jag valde svenskt sjönk priset med 1200 kronor för att sedan hoppa upp till det normala igen vid checkout.

Nu är Apple Store uppe igen...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-02 13:19

Fortfarande är "Keyboard & Mac OS" förvalt istället för vad jag förväntade mig "Tangentbord (svenskt) & Mac OS (internationell engelska)". Någon som vet vad skillnaden är?

Kollade precis min orderstatus och den visade "Beställningskonfiguration" trots att jag bara ändrade till svenskt tangentbord. Beräknas att skeppas den 7 november.

Ursprungligen av NickZse:

Fortfarande är "Keyboard & Mac OS" förvalt istället för vad jag förväntade mig "Tangentbord (svenskt) & Mac OS (internationell engelska)". Någon som vet vad skillnaden är?

"Keyboard & Mac OS" innebär att det är ett svenskt tangentbord, och att Mac OS X är förinställt på svenska. "Tangentbord (svenskt) & Mac OS (internationell engelska)" är samnma sak men till skillnad är Mac OS X förinställt att starta på engelska. "Keyboard & Mac OS (int'l English)" betyder att tangentbordet är engelskt och Mac OS X förinställt till engelska.

Tangentbordet är egentligen det enda viktiga där. Språket som Mac OS X använder kan du ändra när du vill från Systeminställningar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-02 15:55
Ursprungligen av Marcus K:

Tangentbordet är egentligen det enda viktiga där. Språket som Mac OS X använder kan du ändra när du vill från Systeminställningar.

Solklart! Tack Marcus!

Japp, nu är nya MacBooken på plats även på svenska. Då ska jag ta och uppdatera nyheten från igår.

1
Bevaka tråden