Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine preparing...................ZZZZZzzzzzz...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 21:23

Har ett problem med Time machine.. Har gjort 1 backup tidligare som jag tror gick bra. Men nå henger den... Den stannar vid preparing och går inte vidare..

Sitter med en macbook och My book fireware 500 gb, har två partitioner hvor jag använder den ena till TM.

Noen med samma problem eller en lösning??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-01 21:29

Hur länge vänta du under "preparing"? Går det inte att tvångsavsluta TM och prova igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 21:46

tja iallefall 10-15 min, har testet å avbryte flere ganger och starta igjen.. Force quit kommer inte opp, så den "henger" kanskje inte??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-01 22:14
Ursprungligen av ros:

tja iallefall 10-15 min, har testet å avbryte flere ganger och starta igjen.. Force quit kommer inte opp, så den "henger" kanskje inte??

Det kan ta längre tid än 10-15 min beroende på hur mycket den ska ta hand om. Ja, om inte tvångsavsluta kommer upp så har den inte hängt sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 23:15

130 Gb - preparing i snart 1 timme - det kan jo seriöst inte ta så lang tid - den skal jo i prinsippet gjöre det her varje timme.....

Är det bara jag som har dette problemet??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-01 23:21
Ursprungligen av ros:

130 Gb - preparing i snart 1 timme - det kan jo seriöst inte ta så lang tid - den skal jo i prinsippet gjöre det her varje timme.....

Är det bara jag som har dette problemet??

Mm, prepairing kan ta extra lång tid första gången. Jag hade ca 45GB och det tog typ 20 min prepairing. Och sen lika lång tid för själva backupen. Låt den gå ett bra tag till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 01:04

Efter å ha slettet partitionen och börjat om, gikk preparing på 2 sec. Nu är den igång. Men det går inte snabbt. Hoppas det bara är första gången det går i snigel tempo..

1
Bevaka tråden