Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels + Bootcamp --> Vmware fusion + Bootcamp

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 15:11

Jag använder idag Paralells för att "boota" bootcamp men skulle vilja prova på Vmware istället. Antar att det är ngt krångligare att gå över ill Fusion än att bara installera programmet? Hur gör jag?

Går ju att starta från Bootcamp i VMWare också så det borde egentligen bara vara att installera VMWare och välja Bootcamp-partitionen. Om nu inte Parallels krånglat till nåt..

Ursprungligen av Johan S:

Går ju att starta från Bootcamp i VMWare också så det borde egentligen bara vara att installera VMWare och välja Bootcamp-partitionen. Om nu inte Parallels krånglat till nåt..

Stämmer nog ganska bra.

MAn kan kanske ifrågasätta nödvändigheten med projektet? Parallels är i mitt tycke bättre än Fusion.

Och jag tycker precis tvärt om

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-01 17:28

VMware är mer "industri-standard" och har som jag ser det en ljusare framtid. Så jag rekommenderar Fusion.

Ursprungligen av Seretur:

VMware är mer "industri-standard" och har som jag ser det en ljusare framtid. Så jag rekommenderar Fusion.

Du vet att VMware äger Parallels va?

Ursprungligen av hansfilipelo:

Du vet att VMware äger Parallels va?

Kan du styrka detta påstående?

  • Medlem
  • 2007-11-01 17:49
Ursprungligen av Seretur:

VMware är mer "industri-standard" och har som jag ser det en ljusare framtid. Så jag rekommenderar Fusion.

Det tror jag spelar väldigt liten roll, men Fusion har en bättre hårdvaruemulering. Däremot verkar det inte gå att pausa en bootcamp-partition, och fortsätta där man var, vilket är *extremt* irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 20:54

Jag får blåskärm på XP när jag försöker boota med Fusion. Både Bootcamp & Parallels/Bootcamp fungerar utmärkt.

Några ideér?

Startar du den med rätt hårdvaruprofil? Parallels har ju nån egen som den bootar med, VMWare ska boota med den som är standard för Bootcamp har jag för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 19:43

Det var på tiden att få ett fräscht XP så jag formaterade och installerade om allt. Nu kan varken Parallels eller Fusion boota BootCamp...

Är stödet för Leopard fullt utvecklat i dessa prgram?

Edit: Har provat med dessa:
Parallels build: 5160
Fusion build: 61385

Ja kör Fusion Version 1.1b1 (57919) i 10.5 och det fungerar bra, dock kör ja inte en Bootcamp-partition så de kanske är de som är fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 20:33

Nu fick jag iaf igång Fusion. Jag var tvungen att manuellt söka efter alla "VMware-filer" och ta bort dessa. En avinstallation mha programmet som följer med skivbilden räckte alltså inte.

  • Medlem
  • 2007-11-02 21:53

är det någon som vet hur man 1) stänger av eutentieringen varje gång man startar fusion och 2) hur man aktiverar suspend med bootcamp?

  • Medlem
  • 2007-11-03 14:04

Danke! Jag hade läst det där tidigare, men plötsligt insåg jag att konfigureringsfilen låg i bootcamp-paketet. Autentisering kommer man nog inte ifrån tyvärr.

1
Bevaka tråden