Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet Explorer 5.2

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Internet Explorer 5.2 to be Released Monday

Microsoft will release the next version of Internet Explorer for Mac OS X on Monday. Contrary to speculation by various Macintosh Rumor Sites, this release will NOT be version 6.0 or even 5.5. The update will be version 5.2.

As expected, the update will add Quartz text smoothing for 10.1.5 as well as various security enhancements. There are no major feature changes, though. With this update, the real focus was on improving performance.

Expect to see the update released early Monday. Possibly as early as 6am EDT.

KÄLLA: http://www.obzorg.org/archives/00000051.shtml

Tilläggas bör att en IE version 6 förväntas komma under sommaren, lämpligen under MWNY.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-16 10:47

Äntligen!

  • Avstängd
  • 2002-06-16 11:47

wheeeei *älskar o uppdatera grejjor*
ska bli skönt med lite fräschare bråwser

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Internet Explorer 5.2 to be Released Monday

As expected, the update will add Quartz text smoothing for 10.1.5 as well as various security enhancements.

KÄLLA: http://www.obzorg.org/archives/00000051.shtml

Meeeeen!!! om man inte VILL ha textutjämning i webläsaren då?? alla går ju över till text-smoothing och ingen verkar heller bry sig om att göra en avaktiverings-möjlighet. Jag vill inte ha suddig text!!!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårten Johansson:
Meeeeen!!! om man inte VILL ha textutjämning i webläsaren då?? alla går ju över till text-smoothing och ingen verkar heller bry sig om att göra en avaktiverings-möjlighet. Jag vill inte ha suddig text!!![/QB]

Det är säkert som med resten av MS produkter, man kan stänga av det. (Office X)

  • Medlem
  • 2002-06-16 13:20

Tinker tools?

Office X har ju det i inställningarna, "använd Quarts textutjämning". Bara att bocka av den om man inte vill använda det.

Ryktena behöver ju inte motsäga varandra egentligen, för det som gått runt tidigare var ju just att IE6 ska komma, men fortfarande är under utveckling.

Såhär skriver Think Secret:

June 12, 2002 - Last month, sources informed us that a major update to Internet Explorer for Mac is in the pipeline. At the time, informants believed that the update would be version 5.5 of the Mac web browser, and since it was being used internally at Microsoft, speculated that the release could come sooner rather than later.

In recent weeks, Think Secret has learned that the update will in fact be called Internet Explorer 6 for Mac.

Based on public comments by Microsoft representatives, it will probably be released much later than previously believed, and the Macintosh Business Unit at Microsoft is concentrating most of its browser efforts on getting this upgrade out the door.

Version 6 will reportedly be significantly faster than the current version. Compliancy in web rendering, on par with IE for Windows, has also been a concern at the MacBU.

[ 16 Juni 2002, 14:43: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Här kommer IE 5.2 ...

Pressrelease

Fast tvärtemot vad artikeln säger så finns det ju ingen 5.2 o ladda ner från microsoft.com...

Precis samma sak som jag reagerade på. Skulle vara kul jämföra Mozilla 1.1a och IE 5.2.
/S

[ 17 Juni 2002, 17:47: Meddelandet ändrat av: Sebastian ]

Nu fungerar det, laddar hem det nu...

Ahh ... det gick att stänga av Quartzrenderingen. 99mac.com såg för jävligt ut på i min iBook.

  • Medlem
  • 2002-06-17 18:37

Är det en beta eller?

  • Medlem
  • 2002-06-17 18:40

Jag hittar ingen 5.2???
Nån som vet adressen

  • Oregistrerad
  • 2002-06-17 18:41

Det tog två minuter innan jag stängde av den här utsmetningsgrejjen.. och varför är knappen Autofyll fortfarande felstavad i den svenska versionen? (Autyofyll)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: XedoZ:
Jag hittar ingen 5.2???
Nån som vet adressen

Läs Adrians inlägg..

Kan inte säga att det har hänt så mycket.. (inget jag kan se i alla fall, känns gammal) Blir nog att fortsätta använda Mozilla..

Är inte detta lite konstigt?

5.2 i grafiken, men 5.1.4 i texten...?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-17 21:04

Skumt. Min står det 5.2 i texten...

Jaså? Det verkar ju ännu konstigare... jag laddade ner den svenska versionen (om det nu är nån skillnad). Ska testa att installera om den, och om det inte hjälper ska jag testa den engelska.

I den engelska står det 5.2, säkert en slarvig översättning. Eller ingen alls, MS har kanske använt texten från 5.1.4 i 5.2

Stort av MS att de i alla fall lagt in Omni Group som bokmärke..

Buggigt är det ju fortfarande.. j-a M$..

Jag ser ju fan inte ens vad jag skriver just nu...
När man stängde av Quartz skiten blev det bättre men det är fortfarande buggigt tex här på 99mac.com vad gäller visa innehåll i tabeller..

[ 17 Juni 2002, 21:37: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-06-17 21:44

Snabbare har´en i alla fall blivit, helt klart.
Me happy

Ja, det är väl bara en lite slarvig översättning. Antar att dom har en del att göra när det ska släppas med alla språk klara på en gång. Jag testade den engelska installeraren, men som jag misstänkte är det ingen skillnad (det är exakt samma installerare, alla språk följer ju med ändå).

Men så negativ som Jürgen är är jag inte. IE 5.2 känns stabilt och det har inte lyckats rubbas från webbläsartronen ännu i mina ögon. (Allt snack om kantutjämningen känns konstigt, det är ju en funktion som Apple skapat i grunden och allt IE gör är att låta användaren ta del av den. Annars är det ju bara att slå av det.)

Ser mycket fram emot IE 6 som ska komma senare i sommar, eller mot hösten.

Jag tog hem den svenska installeraren och så här står det in min about-ruta.

  • Avstängd
  • 2002-06-17 23:03

whei, fast, browser, good

Ja jävlar.. Här går det helt plötsligt undan.. På min burk är det säkert 30% snabbare.. Och kantutjämningen fungerar perfa!

  • Oregistrerad
  • 2002-06-18 00:25

Precis, tycker också att det är mycket bättre med kanutjämning. Fan nu behöver jag nästan inte mina glasögon till min 12" iBook

Bevaka tråden