Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard - MB C2D - hackigt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu så har jag uppgraderat till Leopard full av förväntan och nya mirakel

Upptäcker dock att processorn jobbar järnet och att det blir lite hackigt ibland...inte alls samma rappa studs i datorn och fläktarna går igång ideligen.
Väldigt stor skillnad från tidigare...

Men jag misstänker att det inte har att göra med att Leopard kräver mer utan det känns mer som ett problem av något slag!

Någon som upplevt samma sak eller kunnat lösa problemet?

uppskattar tankar kring detta - är ganska ny på MacBook /D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-01 10:42

Hej
Jag kör leopard på en macbook cd och det flyter på bra. Inga problem och jag märker dessutom en prestandahöjning.

Det är inte att spotlight indexerar din hårddisk?
Då jobbar processorn och fläktarna går för fullt. Detta tar ca 10 minuter första gången och du kan se om det sker genom att trycka på förstoringsglaset uppe i högra hörnet.

Annars vet jag inte

Edit: Såg att du uppgraderat. Tydligen fungerar inte det tillfredsställande och de flesta rekommenderar arkivera/installera som installationsalternativ.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-01 10:43

Det är samma oavsätt dator tror jag, grafiken går aningen dåligt då och då. Med stor sannolikhet är det en bugg. Så det fixar sig snart antagligen. Dock inte uppmärksammat cpu-loaden...

Tex när man flyttar fönster kan fönsterna visa en låg uppdateringsfrekvens. Eller ibland när man minimerar fönster.
Detta blir båda på min Powerbook och iMac.

För mig flyter det på bra. Tycker dessutom att flera program känns snabbare nu än i Tiger. cpu'n ligger på ungefär samma som tidigare. Egentligen bara Firefox som hoggar cpu'n, men det gjorde den i Tiger också.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-01 11:29
Ursprungligen av Archangel:

För mig flyter det på bra. Tycker dessutom att flera program känns snabbare nu än i Tiger. cpu'n ligger på ungefär samma som tidigare. Egentligen bara Firefox som hoggar cpu'n, men det gjorde den i Tiger också.

Att program startar snabbare är det nog inga tvivel om, inte heller att datorn drar mycket mindre ram-minne av intelmacar. Men just grafiken har endel problem...

Ursprungligen av Sidde:

Att program startar snabbare är det nog inga tvivel om, inte heller att datorn drar mycket mindre ram-minne av intelmacar. Men just grafiken har endel problem...

Precis så upplever jag också det på min MacBook.
Hoppas att det åtgärdas snart så att man får tillbaka flyt-känslan.

Vilka här har uppgraderat - omintsallerat förresten?

Tror ni att det spelar någon roll?

mvh /D

Jag gjorde en arkivera och installera

Jag installerade på en ny HDD och förde sedan över gamla kontot med flyttassistenten.

1
Bevaka tråden