Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar .Macs "Tillbaka till min Mac" för dig?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska de utdelade maskinerna dyka upp automagiskt?
De gör de då inte direkt för mig.

Inget mac .mac fungerar speciellt bra just nu.

Attention Back To My Mac users
In the coming weeks, we will be improving compatibility with home-based routers and various network environments. So if you find that you cannot access your remote Mac right away, please be patient as we work to improve the service.
For instructions and troubleshooting information for Back to My Mac, click here. For more FAQs about Mac OS X 10.5 Leopard and Support contact information, click here.

Tusen tack.

Nu funkar allt igen! (enligt Apple iaf)
BTMM ska väl ha fixats iom 10.5.1 och synkning ska de ha löst nu.

"11/16/07
The .Mac Sync maintenance is complete. Syncing contacts and Safari bookmarks with the www.mac.com website has been re-enabled. Mac to Mac syncing has remained fully operational during this maintenance. Thank you for your patience. Please read here for more information."

I veckan så började det funka som iallafall jag hade tänkt, dvs jag kommer åt min hemmamac från jobbet och lite varstans oavsett routers, switchar, hubbar, hobbitar och brandväggar.

Väldans fin fin tjänst (nu när den funkar alltså).

Jag har ännu inte fått den att fungera, tyvärr.

Om datorn hemma gått i viloläge - får man då inte upp den?

Kan man inte väcka upp den?

Datorn kan inte vara i vila. Sover du och skriver julkort samtidigt?

En av mina bästa förmågor är faktiskt att jag just kan sova och skriva julkort samtidigt, kan inte du?

Nej men allvarligt - kan man alltså inte väcka en dator som är i viloläge från en annan dator?

Att jag alltid skulle låta datorn stå på utan att gå ner i viloläge låter inte direkt som något Al Gore skulle framhålla som ett positivt steg i rätt riktning mot en bättre miljö.

Back to my Mac betyder alltså tillbaka till stenåldern gällande miljötänk.

Ursprungligen av draags:

....

Nej men allvarligt - kan man alltså inte väcka en dator som är i viloläge från en annan dator?
...

WakeOnLan ( http://www.readpixel.com/wakeonlan/ ) gör just detta (kan t o m få den andra burken att somna om när man är klar....). Jag använder det för att väcka MacPro i källare från PowerBook en eller två trappor upp.

Hur det fungerar över Internet har jag inte testat, men det står om det i dokumentationen.

Prova, det är gratis!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-12-17 19:14

Systeminställningar->Strömsparare->Alternativ

Kryssa i Vakna för åtkomst av nätverksadministratören (Ethernet) borde fungera för trådbundet....

1
Bevaka tråden