Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth mellan dator och mobil strular i 10.5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

funkar att skicka i isync
funkar att skicka från dator till mobil

funkar INTE att skicka från mobil till dator...

har parkopplat om några gånger, ingen förändring... hilfe bitte.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-31 16:43

Jag har samma problem:O Står på min Sony Ericsson "Anslutningen via Bluetooth misslyckades" men jag kan skicka ifrån dator till mobil. Jag har parkopplat mobilen och datorn men fungerar inte ändå.

om man kollar på enheter så blinkar min till grönt-rött-grönt-rött :S

Samma problem här, någon som vet vad man kan göra för att lösa problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-07 22:11

Testa att gå in i systeminställningar / delat och kryssa i rutan för Bluetooth-delning.

knas efter 10.5 installation

Bluetooth kommer och går i mina systeminställningar... kan nu ej synka med luren eller bläddra på enhet... Systeminformation hittar ingen info om Bluetooth...

Vad hände - känd leopard-bugg?

Edit: kollade runt på lite gamla trådar... skrev in "blued" i Terminalen - och vips - blåtanden hoppade igång ordentligt... skum bugg

Ursprungligen av atomlab:

Testa att gå in i systeminställningar / delat och kryssa i rutan för Bluetooth-delning.

Löste det för mig med nya telefonen. Kan vara bra för folk att veta så att de kan testa och inte vara ovetande.

Det finns en ännu tuffare möjlighet i Leopard. Under Bluetoth/Bläddra på enhet.. kan man direkt se vad som finns i telefonen och kopiera in och ut filer.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-11-20 20:58

Tack Atomlabb!

Det intressanta är att via "Bluetooth Filöverföring" så kan jag skicka till och ladda ner från telefonen även om inte BT-delning är på.

Jag har liknande problem som ni andra men när jag söker upp telefonen som enhet hittar datorn den, jag får ett lösenord/nyckel som jag skriver in på mobilen för att den ska parkoppla , hitils går allt som det ska men sen efteråt ska den samla information och där händer det inte så mycket mer.. markeringen snurrar och den försöker göra den sista synkningen men den blir aldrig klar.
Den finns sen under bluetooth-enheter parkopplad: ja ansluten: nej
vad kan man göra?

Ett annorlunda problem här; efter att jag skickat något mellan telefon och dator eller försökt att synka så blir musen så otroligt seg när man rör den. Faktiskt så mycket att en omstart är enda sättet att återgå till det normala. Någon som vet varför? Bugg? Inställning?

1
Bevaka tråden