Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte packa upp en .rar-fil innehållande en .img-fil.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag vet inte om det här är rätt del av forumet, men jag har sökt och hittar ingenting.

Jag har en .img-fil som är nerpackad till en .rar-fil, och när jag packar upp den går det inte.
The Unarchiver förbereder först uppackningen, sen packar den upp filen, men det händer inte nånting efter det. Själva "mätaren" som visar hur långt uppackningen kommit visar 100%, men det kommer inte fram någon fil.

Det har fungerat förut med liknande filer, så jag vet inte vad skillnaden är nu.

Nån som kan hjälpa mig?

Varken The Unarchiver, StuffIt Expander eller UnRaR X fungerar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 21:45

Det var märkligt att ingen av de program du testat att packa upp RAR-filen med, funkar... Förmodligen är den då korrupt/sönder. Eller är det kanske inte en RAR-fil? Ibland ändrar folk endast filändelsen, t ex från .img till .rar för att lura servern eller liknande. Ja, jag bara spekulerar och gissar nu.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-10-30 22:11

Ibland är det så för mig att Unarchiver står och tuggar en lång stund på full mätare innan det ät färdigt. Det är bara att vänta en stund, men sen är filen där.

Reisan: Tyvärr var det inte så som du trodde. Det hade nog varit lättare då, men när jag trycker på Get Info / +I står det RAR Archive som fil...
Hur vet man ifall den är korrupt?

MacBro: Jag låter uppackningen stå på ett tag nu, så får vi se vad som händer. Förhoppningsvis fungerar det

HEY HEY!!! Det funkar nu! Var bara att vänta "lite" längre... typ 5 minuter extra

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 22:35
Ursprungligen av PiktorPucci:

Reisan: Tyvärr var det inte så som du trodde.

Hehe, för en gångs skull, så är jag glad över att jag hade fel.

är det stora filer så brukar the unarchiver pack uppe det korrupterat för mig. och jag har inga checksumfel på dessa rarfiler.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-31 00:54

Har lite problem med the unarchiver jag med. När det gäller lösenordsskyddade filer är den direkt värdelös, för det fungerar bara rar (kommandoradsprogrammet)

1
Bevaka tråden