Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inDesign CS3 och Leopard funkar inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-30 16:23

Någon som upplever att inDesign CS3 inte funkar med Leopard? Alla andra program funkar, men inDesign krashar vid start..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-30 17:05

Enligt adobe skall Indesign CS3 klara att köras i Leopard.

Tipsar om denna artikel som både behandlar Apples Tysnittshanterare FontBook och CS3 paketet under Leopard.

Enda tråkiga är att Coverflow och QuickLook som skall ge förhandstitt av alla dokument fungerar inte med Indesign CS3.

Men räkna med att detta kommer att updareras inom kort.

http://www.macworld.com/weblogs/crea...te-3/index.php

Det funkar. Har du uppgraderat eller nyinstallerat. Om du uppgraderade valde du då"Arkivera och instInstallera" (eller hur det nu heter) I så fall bör du ominstallera hela CS3.

Vad gäller förhandsvisningen så ska man vara tydlig att det det inte är ett InDesign-problem specifikt, utan helt enkelt beror på att Leopard endast stödjer ett fåtal format i förhandsvisning (bilder, Office, PDF, text etc) Dokumentspecifika format stöds inte.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-30 19:36

Jag har uppdaterat till Leopard, men jag ska ominstallera CS3..

I den här PDFen finns lite info om enskilda program
http://www.adobe.com/support/products/pdfs/leopardsupport.pdf

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 14:23

Sug på den här då: Har installerat Leopard på en extern 232GB-USB-disk (formatterad som journalförd, skiftlägeskänslig, eftersom jag ska sätta in den i min MBP sen), men när jag ska installera CS3 (Design Premium) så säger den:
"Systemkravsfel, Programvaran kan inte installeras eftersom filsystemet på operativsystemsvolymen inte stöds."
Min USB-disk är GUID-formaterad och funkar fint med Leo (10.5.1).

  • Medlem
  • 2007-11-20 21:25
Ursprungligen av c5j:

Sug på den här då: Har installerat Leopard på en extern 232GB-USB-disk (formatterad som journalförd, skiftlägeskänslig, ...

Skulle kunna ha med "skiftlägeskänslig" att göra. Har hört att alla program inte riktigt lirar om de är installerade på en sån disk.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 14:24

F.ö så har jag en MBP15 core2duo. 3GB RAM. m.m.m.

Vaddå GUID?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 22:16

GUID är nån slags partionering för diskar som ska vara startup-diskar i Intel-Mac. Sen är det nån annan slags partionering för PPC-Mac.

Ursprungligen av c5j:

GUID är nån slags partionering för diskar som ska vara startup-diskar i Intel-Mac.

Ja, men den måste ju fortfarande vara formaterad och ha någon sorts filsystem (HFS+, UFS, ZFS eller dylikt)?

CS-paketet (samtliga versioner) stödjer inte skiftlägeskänslig HFS+

1
Bevaka tråden