Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMacen

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2002-01-07 05:47

Så vad tycker ni om nya iMacen? Undrar om det var meningen att detta skulle komma ut innan Expot?

http://www.timecanada.com/story.adp?storyid=1

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: Zirth ]

Öhh, I think not!

  • Medlem
  • 2002-01-07 06:41

Kan vara ett sätt att öka hypen!!

hehe, alla spionteckningar hade fel...

Ja, i och för sig, det är Time Canada. Men samtidigt har det ju hänt förut att ett företag förstör allt dagen före. *hostATIhost*

Jag tror artikeln inte var tänkt att visas förrän om 12 timmar.

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • 2002-01-07 06:46

Kolla datumet ovanför bilden: 12 January...

January 14, 2002 står det nu? Holy crap... tycker synd om Apple och Steve. Som de kämpat, bara för att detta ska inträffa. Dagen före.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-01-07 06:52

Jag nyper mig själv i armen för att försöka komma på om jag är vaken eller om jag ligger och drömmer fortfarande...G4, DVD-R och den där designen, 1899 dollar...det är nästan för bra för att vara sant!

Även om 1299 och 1899 dollar är mycket för en hemdator, så lär dom sälja som hotcakes...det här blir nog iMac-succe del 2!

  • Medlem
  • 2002-01-07 07:20
Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
January 14, 2002 står det nu?

Det stod nog 14 hela tiden, säkert jag som snurrade till det...

Förresten, även om det är en respektabel tidskrift som Time får vi nog vänta tills i eftermiddag för att vara 110% säkra på exakt vad som presenteras och hur de ser ut.

  • Medlem
  • 2002-01-07 07:34

Ja jistanes vilka badbollar...

  • Oregistrerad
  • 2002-01-07 08:11
Citat:

Skapades ursprungligen av: Zirth:
Så vad tycker ni om nya iMacen? Undrar om det var meningen att detta skulle komma ut innan Expot?

Snyggare än jag kunde drömma om. Äntligen en skitsnygg hemmaburk som tar liten plats. Och med den prestandan till det priset, jisses. Detta blir en succé!

Tråkigt att detta läckte ut innan ikväll, men det borde ju komma mer godis ikväll så som det är hypat.

/N

  • Oregistrerad
  • 2002-01-07 08:14

Helskön design!
kan nog tänkas att man både kan välja 15" eller 17" bildskärm nu när skärmen är ovanför.

Om man nu går upp till G4 på iMac borde man gå upp en generation på PowerMac?

Mycket har talat mot G5 men detta väcker ändå en strimma av hopp.

Om 12 timmar vet vi.

O nu är den sidan nertagen.. pekar till time.com

Det blir nog nästan säkert G5or i nya PM om det blir G4or i nya iMacen..

Kolla på min tråd under allmänt som diskuterar priserna och dyl både på iMacen samt nya PM.. (där listas nämligen iMacen med G3 o PM med G4 - fast det är en bild på en G5a.. ) he

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
O nu är den sidan nertagen.. pekar till time.com

Kanske inte så oväntat...

Det ska bli intressant att se vilka följder detta kan få för Time. Det kanske var en klåfingrig praktikant som slängde upp nyheten...

Haha .. mm Herr S.Jobs lär ju inte vara helt nådig.

timecanada funkar fortfarande för mig
http://www.timecanada.com/index.adp går till time canada, men http://www.timecanada.com/ går till time.com

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: hallgren ]

Steve kommer bli dagens vinnare - arg eller glad - vinnare lika fullt! Grattis!

A
(som är glad att det snart är dags för en ny maskinpark i firman )

Fast det här med DVD-R i nya iMacen undrar jag om det stämmer.. DVD-ROM inkl CD-RW är mer troligt (om man dessutom skall tro prislistan som finns på en fransk site)

Men det verkar som om bilden är borttagen

Läste hela artikeln men fick inte upp någon bild..

Opps... Hittade bilden igen, fick för mig att det även fanns bilder inne i artikeln...

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: jackthomas ]

Nä, jag tror hela grejen är en väl genomarbetad bluff. Apple har "köpt" plats och redirection.

Tycker inte den är något vidare snygg heller.

F*n ... vilka puckon !!!!!!!!

Nu har de ju sabbat hela expot ... för mig i alla fall. Kan ingen sänka deras webserver?

Haha.. man behöver ju inte uppsöka informationen.. man kan även blunda massebasse

Svårt att blunda när det står överallt... man vill ju inte krypa in i en mörk grotta bara för att det närmar sig macworld.

Fast man kan ju alltid hoppas på att det är välgjord desinformation...

Tyckte jag också till en början, men den är ju rätt ball .. speciellt prissättningen om den blir densamma i Svedala..

Sen är frågan om man kan byta ut den där LCDn i framtiden via BTO el dyl mot en 17" om man vill punga ut med mer pengar.. o 22" om man vill bli fattig.

(frågan är vad den där armen klarar av)

Tycker att det här var intressant läsning:

"Jobs sketched out the Platonic ideal for the new machine. "Each element has to be true to itself," Jobs told Ive. "Why have a flat display if you´re going to glom all this stuff on its back? Why stand a computer on its side when it really wants to be horizontal and on the ground? Let each element be what it is, be true to itself." Instead of looking like the old iMac, the thing should look more like the flowers in the garden. Jobs said, "It should look like a sunflower."

Jobs från artkeln, visar hur de tänkte när de skapade den.

[ 07-01-2002: Meddelandet ändrat av: Insulin ]

  • Medlem
  • 2002-01-07 10:29

Gulligt gulligt men de lär få fria ordentligt till PowerUser träsket med smarriga prylar i PowerMac serien. Jag menar även om den är söt så skulle jag inte köpa den, jag vill kunna bygga ut... men till mamma blir det nog en.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Lukas:
Gulligt gulligt men de lär få fria ordentligt till PowerUser träsket med smarriga prylar i PowerMac serien. Jag menar även om den är söt så skulle jag inte köpa den, jag vill kunna bygga ut... men till mamma blir det nog en.

Det är alltid förvånasvärt många som säger att de vill kunna bygga ut men hur många gör det.
Om man får en dator som har allt från början så behöver man inte bygga ut!
Det finns knäppjökar som målar flames och installerar extra "lullull" på Ferraris också...

Mm chiptrimma en ny 360 Mondena för några hundratusen extra är ju en variant.. (vet jag en som gjort)..

Men du har helt rätt, jag har då aldrig byggt ut datorn med mer än extra minne o mer HD.. Men flyttbara FW HD är ju klart behändigare dessa dagar än o behöva flytta hela datorn.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-07 10:49

Snälla ni som lägger in avslöjande nyheter, kan ni inte lägga in en spoilervarning? Jag som bara tittade in en snabbis på forumet hade inte en chans att undvika bilden på iMacen.

Lägg gärna att klick till bilden, så man kan välja om man vill sabba spänningen.

Bevaka tråden