Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard - utseendet på menyraden med mera

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man ändra den fula ljusblåa färgen högst upp?
Och ev. utseendet på dockan?

Sorry om frågan har tagits upp i ngn tidigare tråd.

/manne

byt bakgrundsbild så slipper du ha den fult blå (Den är numera genomskinlig)

ja det går...sök så finner du eller ha den till vänster eller höger så ser den bättre ut

Någon som vet hur man återställer till det transparenta menyn igen?
Nyfiken

Ursprungligen av Emanuel L:

Någon som vet hur man återställer till det transparenta menyn igen?
Nyfiken

Hittade lösningen.
man avinstallerar programmet OpaqueMenuBar, sen väljer man ny bild till desktopen igen. man får peka om bildfilen igen.

/Manne

Ursprungligen av Emanuel L:

Hittade lösningen.
man avinstallerar programmet OpaqueMenuBar, sen väljer man ny bild till desktopen igen. man får peka om bildfilen igen.

/Manne

OpaqueMenuBar har jag inte installerad, men menyraden blir andå genomskinlig och i samma nyans som skrivbordsbilden. På min iMac G5 i alla fall, dock inte på Mac Pro. Där blir den ofärgad. Konstigt det här!

Ursprungligen av Ian Curtis:

OpaqueMenuBar har jag inte installerad, men menyraden blir andå genomskinlig och i samma nyans som skrivbordsbilden. På min iMac G5 i alla fall, dock inte på Mac Pro. Där blir den ofärgad. Konstigt det här!

Du får installera OpaqueMenuBar för att få bort den transparenta menyn.
OpaqueMenuBar

/manne

allt funkar fint här första timmarna efter installation, men jag får ta en fråga här eftersom rubriken lyder 'med mera'... Jag kan inte starta om/stänga av datorn sen installationen. Vad gör jag åt det, nån idé?

Ursprungligen av wildcard:

allt funkar fint här första timmarna efter installation, men jag får ta en fråga här eftersom rubriken lyder 'med mera'... Jag kan inte starta om/stänga av datorn sen installationen. Vad gör jag åt det, nån idé?

Du råkar inte ha Last.fm? Märkte att den kan gå igång och sen vägra stänga ner sig själv.
Sen vet jag inte om dom fixat last.fm för leopard än.

Ursprungligen av Emanuel L:

Du råkar inte ha Last.fm? Märkte att den kan gå igång och sen vägra stänga ner sig själv.
Sen vet jag inte om dom fixat last.fm för leopard än.

Jo visst var det last fm som spökade.. knepigt. Men desktunes funkar inte perfekt heller.. tack för hjälpen!

Gött att de var så enkelt att hitta. Vi får helt enkelt avvakta till last.fm uppdateras.

1
Bevaka tråden