Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2D, 3D, default eller svart dock!

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är ett litet applescript program som låter dig välja mellan fyra olika docks i leopard.
Programmet måste heta docktweak och ligga i programmappen för att fungera.

http://rapidshare.com/files/65738247/docktweak.zip

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-29 22:06

Bilder av de olika alternativen?

sorry skulle ha skrivit att det 3 olika dock. den vanliga 3D, 2Den, och en svart. Ett alternativ återställer.

Bild på den svarta dockan: http://img406.imageshack.us/img406/7237/picture1sn6.png

Snyggt.... jag gillar den svarta. Ska fixa på onsdag när jag installerar nya katten.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-29 22:18

Snyggt snyggt, ska genast testa.

installerade o min dock försvann..

Någon som kan hjälpa mig..? min dock försvann som sagt Blir orolig när det krånglar för mig

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-29 22:39

Jag är ingen expert på Mac så jag kan faktiskt inte hjälpa dig, det enda förslag jag kan ge dig är väl att gå till systeminställningar gå in i menyn för docka tryck bort dölj sedan ta visa igen. Eller kolla om den kommer fram om du startar om datorn.

Tack för tipset, måste genast testas

Funkar kalas. Snyggt med den svarta dockan. Nån som har nån bra
ikon man kan ha till programet? Eller kanske kan göra en till oss?

den kom fram efter omstart, jag vill ha den så jag provar väl igen - vet inte vad som hände sist..

Men nu fungerar det bra.. tackar

Hmm konstigt att det buggade. skönt att det fixade sig wildcard!

Folk klagar mkt på dockan, var tveksam med. men att man kan modda dockan så här tycker skitsnyggt, kommer komma en massa varianter den närmsta framtiden.

Om nån bara kunde klura ut hur man byter finder och papperskorgen så vore jag tacksam, lekt runt lite, och har fått ikonen utbytt. på alla ställen där finderikonen syns. utom just dockan..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-10-29 23:34

Förstår inte varför folk klagar på dockan, den e ju skit snygg!

Tack ska du ha. Funkar utmärkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-30 01:15

Wow! Den svarta var ju verkligen helt otroligt snygg!

Är det inte några säkerhetsnivåer bättre att själv byta ut bilderna än att låta någons script göra det?

Filerna du ska byta ut finns här:
/System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources/

Super! ...gillar den svarta! =D

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-30 09:21

dark och defult fungerar inte för mig jag får bara det här meddelandet.
någon som vet varför:tveksam:

Varför funkar det inte för mig?
Jag kan få den att bli svart och 2D, men jag trycker på 3D eller på Black dock så blir det den vanliga. Trycker jag på default dock så ger den ett felmeddelande.

Någon som har någon idé?

Och thevil, vilken bild ska jag byta ut mot den du lägger upp?... Och hur ska jag få det att fungera?

Vet inte varför det inte funkar för er det inte funkar men för er som vill göra egen dock:

Gå till system>bibliotek>coreservices>dock.app högerklicka på dock och välj visa paketets innehåll. gå till content>resources där hittar nu filerna för docken.

Dom som ska bytas ut är filerna som heter frontline, alla som heter indicator, och aslla som heter scurve.

för att få bort dessa filer bäst öppna terminalen skriv "sudo rm -rf" mellanslag och dra filen till terminalen, tryck enter. dra nya bilden du gjort till mappen, autentisera.

Starta sen aktivitetskontrollen, tvångsavsluta processorn dock, så slipper man logga in/ut varje gång man testar en ny dock.

Glöm inte att backa upp dock.app innan ni testar detta!

Så där nu väntar vi på massa fina nya docks härifrån, glöm inte att posta dom här...

jerryskate: Thanx! Nu har jag den vackra svarta docken! Weeeee!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-30 16:38

Den svarta docken är skitläcker! Tack för ett bra program.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-30 18:45

Den svarta e niiiice Nu måste jag bara installera CS och rita om dom små bollarna... orginalen syns knappt och dom som följde med i denna diskussion är inte speciellt snygga.

Ursprungligen av kainen:

Den svarta e niiiice Nu måste jag bara installera CS och rita om dom små bollarna... orginalen syns knappt och dom som följde med i denna diskussion är inte speciellt snygga.

Hehe glöm inte att posta den här sen..

Fan, har verkligen börjat gilla dockan nu. var tveksam i början men med rätt moddning.. wow.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-30 19:02

håller med :P.. den svarta 3D docken är otroligt snygg man bytte nu tillbaka till 3D igen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 19:04

Den svarta är ju helt fantastiskt sexig! ^^

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-30 20:31

Bara att instämma... den svarta rockar

Mycket snyggt! Gillar inte dom små ljusplupparna under dom aktiva programen. Någon som kan modda dom lite snyggare?

Bevaka tråden