Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWalk är äkta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror många av er har sett filmen som Spymac hade uppe för omvärlden i ungefär tre timmar...

Den visar den nya Apple PDA:n kallad iWalk. Liten vit pryl.

Nu är ALLA spår av spymac.com borta och även systersidan som hade själva filmen. INGEN amerikansk sida skriver om detta - inte ens MacOS Rumors!

För mig låter det som en enda sak: den är äkta! I annat fall hade alla amerikanska sidor dissat iWalk duktigt. Men nu har Apples advokater ringt och hotat med någonting ondskefullt (typ). Vad tror ni?

Jag kommer in på spymac.com ...

Macslash skriver om iWalk.

Däremot verkar www.interfacestudio.net/iwalk/ ligga nere.

Ehh, nä nu kom jag in där oxo. Du har nog DNS-problem

[ 03-01-2002: Meddelandet ändrat av: Massebasse ]

  • Medlem
  • 2002-01-03 19:32

Är iWalk äkta så går jag över till Windo$e.
Vem vill ha en PDA?

Heh, menar du inte Linux? Sist jag kollade finns det flera PDAs "på den andra sidan".

Alla bilder & filmer med iWalk verkar finnas kvar på nätet, vilket tyder på att den inte är äkta? Apple Legal sitter ju inte och rullar tummarna direkt.

Sidan på Interfacestudio.com verkar vara borta, men Spymacs egna sidor (http://www.spymac.com/iwalk/) är kvar precis hur mycket som helst... kolla min post i den här tråden för login och lösenord.

Jag har kollat noga på alla tre QT filmerna (Jag har laddat ner dem i hyfsad upplösning) och i mina ögon förefaller ialla fall film 2 vara fake.

Han vrider på en apple symbol med fingret, men knappen står still i ca 1/6 varv för att sedan mellan två bildrutor göra ett riktigt skutt. Resten av kvarts varvet så följer knappen fingret perfekt.

Vidare på filmen där han skriver så tycker jag det ser ut som om han lyfter pennen från skrivytan när han skriver Say men det är sedan helt ihopskrivet..

Om Apple legal har varit i kontakt med SpyMac så borde dom nog bett dom ta ner bilderna på 10.2 också. Jag menar Apple brukar ta ner folk med sjater som har desktops med Apple märke på.

Dock är det bara en tidsfråga innan Apple ber dom (den här gången på riktigt) plocka ner allting som ens har en Apple logga på.

En annan sak som gör det garanterat till fejk är inte filmerna, utan den totala bristen på kännedom om Apples strikta grafiska profil program. T.e.x så använder dom Garamond i "iWalk" loggan och noll kerning. Apple har en modifierat teckensnitts variant av garamond vid namn Apple Garamond.

1
Bevaka tråden