Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-bilden försvinner i Front Row

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-29 11:57

Jag har kopplat min MacMini till min Panasonic 42" plasma TV och använder den som ett mediacenter. I Tiger funkade detta perfekt. Men, nu när jag uppgraderat till Leopard händer något konstigt när jag kör Front Row:

Efter att jag valt ett meny-alternativ (t.ex. film), försvinner bilden och TVn anger "no signal". Om jag sedan trycker på en tangent på remoten, så återkommer bilden men försvinner igen efter ett par sekunder. Om jag sedan väljer att titta på t.ex. en trailer, så försvinner bilden efter ett par sekunder för att sedan återkomma, försvinna, återkomma, etc...

Har testat att sätta TVn på olika upplösningar, i tron att det kanske hade något att göra med det, men det hjälper inte.

Någon annan som sett samma problem och kommit på en lösning?

Såg något liknande på en iMac. Testa att stänga av Front Row-skärmsläckaren. Den verkar lite buggig.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-29 22:39
Ursprungligen av Capeman:

Såg något liknande på en iMac. Testa att stänga av Front Row-skärmsläckaren. Den verkar lite buggig.

Detta hjälpte! Tack för hjälpen. Man får väl hoppas att denna bugg fixas inom kort...

1
Bevaka tråden