Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara bokmärke med Javascript i Safari

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-10-26 15:54

Först inlägget här, hoppas jag hamnade på rätt avdelning i forumstrukturen.

Jag är ingen flitig Mac-användare och har pinsamt låga kunskaper om den här världen, försök ha överseende med det är ni bussiga.
Så, där var det sagt, nu känns det lite bättre.

Mitt problem:

Jag har en htmlsida där det finns en funktion för att skapa ett bokmärke i webbläsaren i JavaScript. Att få det att funkar för tex IE och Firefox är inget problem men jag vet för mitt liv inte hur jag ska kunna få det att funka i Safari!

Finns det några motsvarande funktioner/metoder i javascript som kan användas på HTML-sidan för att skapa ett bokmärke i Safari på Macen? Finns det några andra sätt att lösa det på, och då menar jag förstås inte att användaren själv ska klicka på symbolen i Safaris gränssnitt för att lägga till ett bokmärke.

Tjipp och tack på förhand.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-28 14:16

Hur ser JavaScript-koden som inte fungerar i Safari ut?

Edit: Kikade runt lite och det verkar vara så att det inte går att åstadkomma i Safari. Å andra sidan kan man fråga sig om det är så nödvändigt. Det är ju inte mycket jobbigare att trycka Cmd-D följt av Enter.

Senast redigerat 2007-10-28 14:30
  • Oregistrerad
  • 2007-10-29 12:02

Jag vill att det bokmärke som ska skapas i webbläsaren går till en lite modifierad URL än den som användaren befinner sig på när bokmärket skapas, därför går det inte att be användaren skapa bokmärket själv i webbläsaren.

Jag har sökt runt en hel del men inte hittat något om hur man kan anropa bokmärkesfunktionen med Javascript från Safari, kanske är det som du säger att det inte går att göra så i Safari.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-29 13:24

Om man inte kan bokmärka till den "riktiga" URLen kanske du kan tillhandahålla en länk som användaren kan bokmärka? (Vad händer om man råkar klicka på den..?)

1
Bevaka tråden