Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till 802.11n i äldre MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på väg att köpa en ny Airport Extreme router.
Då den stödjer 802.11n så skulle jag vilja ha det i min MacBook.

Som jag har förstått det hela så är min MacBook för gammal för att kunna använda mig av Apples 802.11n-aktiverare. Har en Inter Core Duo.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=4947D53E&nplm=D4141

Finns det något annat sätt för mig att uppgradera?

Hur stor är den faktiska skillnaden? Skulle jag märka skillnad om jag kör på ett 100 MBit bredband?

  • Medlem
  • 2007-10-18 10:14

Du får fixa o greja lite så går det:
http://www.hardmac.com/articles/71/page1/

Skillnaden är stor, och med 100 Mbit skulle jag definitivt kör n-standard.

Tack för tipset!
Det verkade ju helt klart möjligt att fixa, om en lite meckigt..

Hur mycket kan ett sådant Airport-kort för Mac Pro kosta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-27 16:11

Ingen idé att börja pilla inuti och hålla på. Du riskerar för mycket, helt enkelt. Sen är det inte ens säkert att du får det att fungera.

Är du så beroende av 802.11n så köp en ny MacBook istället.

Ursprungligen av Koski:

Ingen idé att börja pilla inuti och hålla på. Du riskerar för mycket, helt enkelt. Sen är det inte ens säkert att du får det att fungera.

Är du så beroende av 802.11n så köp en ny MacBook istället.

Vet inte hur mycket svårare det är i en MB mot min MBP men jag bytte airport-kort i min. Beställde ett ifrån USA för 900kr och bytte det på c:a 20 min. Så att säga att det är bättre att byta dator än lägga 900kr + 20 min jobb är helt galet och rätt idiotiskt.

Mvh,

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-11-05 11:11
Ursprungligen av Rossifumi:

Vet inte hur mycket svårare det är i en MB mot min MBP men jag bytte airport-kort i min. Beställde ett ifrån USA för 900kr och bytte det på c:a 20 min. Så att säga att det är bättre att byta dator än lägga 900kr + 20 min jobb är helt galet och rätt idiotiskt.

Mvh,

Varifrån beställde du kortet?

Hela min idé med en Airport Extreme försvann nu när stödet för trådlös-hårddisk försvann från TimeMachine.
Ifall det kommer igen så får vi se, kanske gör jag en uppgradering av mitt AE-kort.
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden